Politieberichten Brabant-Zuid-Oost, Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 15-12-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 15-12-2000 2ePersberichtvrijdag15december 2000

Politieberichten

Eindhoven: Auto gestolen
Vanaf de Christinastraat is vrijdag tussen 0.30 en 12.30 uur een groene Dodge Ram Van met het kenteken VF-JF-45 gestolen.

Son: Fietser gewond
Een 48-jarige fietser uit Son is vrijdagmorgen om 7.45 uur gewond geraakt toen hij op de Eindhovenseweg werd aangereden door een 16-jarig meisje uit Breugel. Zij reed op een snorfiets. De fietser reed op de ventweg en stopte om zijn regenpak aan te trekken. Het meisje zag de fietser door het slechte weer niet staan en reed tegen hem aan. De man brak zijn been en is in het Catharinaziekenhuis opgenomen.

Best: Fietser tegen vrachtauto
Een 15-jarige jongen uit Best is vrijdagmorgen om 8.30 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de Willem de Zwijgerstraat. Hij zou volgens getuigen bij de spoorwegtunnel met zijn fiets door rood gereden zijn. Een vrachtauto, bestuurd door een 36-jarige man uit Schaijk kwam uit een uitrit voor bouwverkeer en had groen. De jongen is met onbekend letsel in het ziekenhuis opgenomen.

Son: Diefstal uit woning
Uit een woning aan de Antoon van de Venstraat is donderdagmiddag tussen 14.00 en 15.00 uur een portemonnee gestolen. Behalve enkele pasjes zat er ook fl. 450,= in. De dief heeft waarschijnlijk gebruik gemaakt van een niet-afgesloten achterdeur.

Deurne: Aanhanger weg
Vanaf de oprit van een woning aan de Kokmeeuw is in de nacht van donderdag op vrijdag een bruine aanhanger gestolen. Op de aanhanger lagen ongeveer twintig grote grindtegels.

Someren: Gereedschap weg bij inbraak
Bij een inbraak in een bedrijf aan de Landbouwstraat is in de nacht van donderdag op vrijdag gereedschap gestolen. Er verdwenen een klopboormachine, een lasapparaat, een cirkelzaagmachine, een decoupeerzaag en een accuboormachine. Men kwam binnen door een klepraam open te breken.

Hapert: Snelheidscontrole
Vrijdag tussen 9.25 en 11.40 uur is op de Kapelweg op snelheid gecontroleerd. Van de 278 voertuigen reden er 42 te hard. de snelste reed 114 km/u. terwijl 80 toegestaan is.

Eersel/ Riethoven: Verlichtingscontrole
In Eersel en Riethoven heeft de politie vrijdagmorgen een verlichtingscontrole gehouden. Zes fietsers kregen een bon omdat zij geen goede verlichting op de fiets hadden. Een bromfietser kreeg een bekeuring omdat zijn voertuig te veel vermogen had.

Valkenswaard: Verkeerscontrole
De politie van Valkenswaard heeft vrijdagmorgen tussen 7.30 en 9.00 uur een verkeerscontrole gehouden op de kruising Dommelseweg Nieuwe Waalreseweg. Vijf automobilisten kregen een bekeuring omdat zij door rood reden. Vijf fietsers deden hetzelfde en kregen ook een bon. Vier fietsers reden zonder licht. Ook zij gingen op de bon.