Planet Media Group verkoopt nieuwe vorm van webvertising

Amersfoort, 15 december 2000

GAMERCIAL: LEKKER LANGE MERKBELEVING
Planet Media Group verkoopt nieuwe vorm van webvertising

Planet Media Group is vanaf 1 december verkoopagent voor de Gamercials van Mad Multimedia BV. Hierdoor kunnen adverteerders, naast de bekende buttons en banners, gebruik maken van een nieuwe reclamevorm op internet: Gamercials. Deze internetgames worden op maat gemaakt voor een adverteerder en zijn product en bieden een innovatieve manier om via internet merkbeleving aan de man te brengen. Mad Multimedia BV heeft met de ontwikkeling van de zogenaamde Gamercials de wensen van de adverteerders gecombineerd met de interesses van de internet gebruiker.

Wanneer een internetter klikt op een Gamercial kan hij direct aan de slag met het spelen van een game waarin de adverteerder en zijn producten ruimschoots geprofileerd worden. De mogelijkheden van de Gamercials zijn drieledig. De Gamercials loodsen de internetters naar de site van de adverteerder of binden de consument door middel van het spelen om de prijzen. Het belangrijkste doel van de Gamercial is echter de lange merkbeleving. Mad Multimedia maakte bijvoorbeeld voor Aviko de Gamercial Funky Friet, waarbij de speler moet proberen een mannetje van frietje naar frietje te laten springen zonder dat hij in de hete frituurpan terecht komt. Een ander spel is gemaakt voor La Vache Qui Rit en heet Play Cheeeeeeez. De populariteit van deze laatste Gamercial blijkt wel uit het feit dat de speeltijd het gemiddelde van 20 minuten ruimschoots overschrijdt.

Bij Mad Multimedia in Groningen zijn ondertussen 28 mensen in dienst die dagelijks bezig zijn met het maken van games voor nieuwe adverteerders. Volgens Jan Timmerman, commercieel directeur van Mad Multimedia, gaan de Gamercials uit van de specifieke mogelijkheden van internet en zijn daarom zo populair aan het worden. Timmerman: "De adverteerders zien ook in dat het één op één uitzenden op internet van televisie-commercials toch minder aansprekend is. Het spelen van een interactieve Game spreekt op internet echter wel tot de verbeelding." Danielle Brekelmans, verantwoordelijk voor de afdeling webvertising van Planet Media Group wil met de verkoop van Gamercials de adverteerders de mogelijkheid bieden om de doelgroep spelenderwijs te bereiken. Brekelmans: "De adverteerders krijgen extra exposure terwijl de consument meer entertainment wordt geboden." Naast www.webpeppers.nl krijgt Mad Multimedia nu extra uitzendkanalen voor de nieuwe formule. Timmerman: "Planet Media Group webvertising verkoopt immers de webvertentie ruimte voor zeer goed bezochte portals als Planet Internet, Het Net, Voetbal International Planet en Travel Planet.

Planet Media Group, waar onder andere de grootste Internet Service Providers van Nederland, Planet Internet en Het Net, deel van uitmaken, is een 100% dochter van KPN.

Noot voor de redactie:

Noot voor redacties