PTT Post en Vakbonden bereiken akkoord over aanvangstijden

Bron: TNT Post Groep NV
TNT Post Groep NV

PTT Post en Vakbonden bereiken positief akkoord over aanvangstijden

Koninklijke PTT Post B.V. en de vakbonden hebben vandaag een positief akkoord bereikt over de aanvangstijden van de postbodes. In het akkoord staat een duidelijke aanpak beschreven hoe het probleem van de verschoven aanvangstijden en de gevolgen hiervan voor de inkomens van de postbodes zal worden opgelost. Met het bereikte resultaat zijn eventuele acties van de baan.

De aanpak houdt in dat:
a. er de komende tijd zal worden onderhandeld over een extra compensatie voor het verlies van de toeslag als gevolg van de veranderende werktijden.
b. PTT Post zich zal inspannen voor een structurele oplossing ten aanzien van de inkomenspositie van postbodes. c. er een definitieve wijziging van de aanvangstijden zal komen.

Naar aanleiding van recentelijke discussies over het tijdstip waarop postbodes met de voorbereiding van de bestelling beginnen, was overleg met de gezamenlijke vakbonden noodzakelijk. PTT Post wil uit oogpunt van service en kwaliteit de aanvangstijden van postbodes definitief naar nà 7.00 uur verzetten (voorheen was dit vòòr 7.00 uur). Hierdoor zal de toeslag voor het extra vroeg beginnen, geleidelijk komen te vervallen.

Alle partijen zijn tevreden over het behaalde resultaat.

15 december 2000