Politiebericht Limburg-Zuid: Heerlen

Zaterdag, 16 december 2000

District Heerlen

District Heerlen; alcoholcontroles
De politie heeft afgelopen vrijdagavond/zaterdagnacht (ondermeer op de Markt, Stationsstraat in Nuth, Akerstraat in Brunssum en Passartweg in Heerlen) alcoholcontroles gehouden. Totaal werden 455 voertuigbestuurders gecontroleerd waarvan er totaal 9 onder invloed hun voertuig bestuurde. Het hoogst gemeten promillage alcohol in het bloed bedroeg 1,4 promille en deze automobilist moest dan ook zijn rijbewijs inleveren (ingevorderd), alsook krijgt hij een proces-verbaal. In het kader van een snelrechtprocedure en in overleg met het parket van de officier van justitie kregen de overige overtreders boetes opgelegd waarvan de hoogste fl. 1.300,- bedroeg (werd meteen betaald). Het totaal van de opgelegde boetes bedroeg fl. 3.795,-.

Heerlen; ingesloten
Drie klanten van een cafe aan de Bongerd in Heerlen ontdekten afgelopen nacht (vrijdag op zaterdagnacht), toen zij terugkwamen van het toilet dat het cafe reeds was gesloten. Een cafepersoneelslid die de laatste klanten in verband met de sluitingstijd had gevraagd te vertrekken en vervolgens even elders in het cafe doende was, zag bij terugkomst dat iedereen weg was, sloot het cafe en vertrok. Er werd nog getracht via een ruit het pand te verlaten doch dat lukte niet (ruit licht beschadigd). Een van hen had een gsm bij zich en belde de cafebaas die voor alle zekerheid ook de politie waarschuwde waarna het drietal huiswaarts kon. De drie zullen de ruitschade vergoeden.

Hoensbroek; ingebroken
Afgelopen vrijdagavond is ingebroken in een woning aan de Bovenste Wehr in Hoensbroek. Inbrekers zijn de woning via de achterzijde binnengedrongen en hebben sieraden, filmapparatuur, een telefoontoestel en geld gestolen. Bij de politie is aangifte gedaan en die stelt een onderzoek in.

Hoensbroek; mishandeling
De politie heeft afgelopen vrijdagavond op een bedrijfsterrein aan de Jeugrubbenweg in Hoensbroek een 27-jarige man uit Heerlen aangehouden. Die wordt ervan verdacht, vermoedelijk bij een woordenwisseling op het bedrijfsterrein een 61-jarige man (personeelslid werkzaam op bedrijfsterrein) uit het Belgische Luik te hebben geslagen en geschopt waarbij het slachtoffer ten val kwam. De Belg werd met hoofd/gezichtsletsel per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis waar hij werd opgenomen. De verdachte werd overgebracht naar het politiebureau en ingesloten. De politie stelt een nader onderzoek in naar (de precieze oorzaak/aanleiding en toedracht) van de mishandeling.

Voerendaal; inbraak
Afgelopen nacht, vrijdag op zaterdagnacht (omstreeks 03.30 uur) is ingebroken in een winkelbedrijf aan het Kerkplein in Voerendaal. Inbrekers zijn het winkelpand door forcering van de toegangsdeur binnengedrongen en zijn aan de haal gegaan met een flinke hoeveelheid sigaretten. Bij de politie is aangifte gedaan en die stelt een onderzoek in.