Pianorecital door Victor Rosenbaum in Wouw

Tel: 0165 30 18 39 Fax: 0165 30 44 26

e mail: wouwdflt@xs4all.nl

Wouw, 30/11/2000

PIANORECITAL DOOR VICTOR ROSENBAUM (USA)

OP ZONDAG 17 DECEMBER "IN DEN WOUDFLUIT".

Victor Rosenbaum uit Boston is uitgenodigd om zondag 17 december een pianorecital te geven in concertzaal In den Wouwdfluit. Victor Rosenbaum heeft twee jaar geleden met succes deelgenomen aan het Internationaal Schubert Festival in Italië. Op deze wijze zijn de contacten gelegd met deze pianist die heel graag Schubert speelt.

Voor het Amerikaanse label Bridge heeft hij een Schubert CD vastgelegd in het Jerusalem Music Centre in 1996. De boeiende toelichting is ook van zijn hand.

In Wouw (16.00 uur) speelt hij van Brahms 6 pianostukken opus 116, Mozart s Sonate KV 333 en de grote Wanderer-Fantasie van Schubert.

Op jeugdige leeftijd kreeg hij lessen bij Elizabeth Brock and Martin Marks in Indianapolis. Daarna ging hij studeren bij Rosina Lhevinne te Aspen en zijn belangrijkste leraar was Leonard Shure in New York.

Aan de universiteit van Brandeis and Princeton behaalde hij zijn meesterdiploma.

Victor Rosenbaum geeft vele concerten in de Verenigde Staten, het Midden Oosten, Israël, Brazilië en de voormalige Sovjet Unie.

Hij treedt op als solist maar ook in kamermuziekbezetting met artiesten als Leonard Rose, Walter Trampler en Roman Totenberg. Ook speelt Victor samen met het Vermeer kwartet en het Cleveland Kwartet. Tevens maakt hij deel uit van het Figaro Trio.

Op zijn beurt is Rosenbaum nu een bekende leraar en geeft regelmatig master classes in vele landen.

Hij is lid van de faculteit van het New England Conservatorium en directeur van de School of Music in Longy.

De pianist Victor Rosenbaum is in de Boston Globe als volgt beschreven: hij is een van die artiesten die zich alle moeite troost in de hoop de essentie te vinden in zijn vertolking. Tevens wordt hij beschreven als een pianist die recht in de harten van de mensen speelt. Kortom, het belooft een spannend concert te worden.

Jan Walraven geeft op zaterdag 16 december weer zijn orgelbespeling die ook om 16.00 begint. Op zijn programma staat muziek van Sweelinck, Bach en Franck. Entree ' 7,50.

De zaal is open vanaf 15.30. Entree ' 15,00 en ' 12,50 inclusief koffie en het vermaarde Wouwdfluitkoekje. Reserveren is zeer gewenst. Mogelijkheden zie boven.

Met vriendelijke groeten,

Het Stichtingsbestuur, Loes en Jan Walraven van Langerak.