Persberichten Regiopolitie Groningen

zondagochtend 17 december 2000

Dagelijkse berichten

Groningen: winkeldief
Een 41-jarige stadjer werd zaterdagochtend bij een kledingkraam op de Grote Markt aangehouden, nadat de man kinderkleding uit de kraam had weggenomen. Aan het bureau legde de verdachte een verklaring af. Hij bleek echter nog ruim 50 dagen gevangenisstraf te moeten uitzitten. De man is overgedragen aan de parketpolitie.

Groningen: vernielingen
Een 19-jarige stadjer is afgelopen nacht aangehouden in een café aan de Grote Markt. De man bleek een glas in loodraam te hebben vernield en werd daarbij betrapt door het personeel van het bedrijf. De verdachte is aan het bureau gehoord waar hij een proces verbaal voor vernieling kreeg. Daarna is de verdachte heengezonden.

Groningen: autokrakers
Op de Oude Boteringestraat heeft de politie vannacht een 31-jarige stadjer en een 26-jarige stadjer opgepakt. De beide mannen bleken in de Stalstraat een auto te hebben opengebroken en daaruit een trui, een radio en autopapieren te hebben weggenomen. De 31-jarige verdachte zag eerst kans te vluchten, maar na een korte zoektocht werd hij in de Muurstraat aangetroffen en opgepakt. Beide verdachte zitten in een politiecel.

Groningen: inbraak winkel
Afgelopen nacht werd ingebroken in een notenwinkel aan de Stoeldraaierstraat. De daders gooiden met een grote steen een ruit van de winkel in en namen diverse flessen wijn weg. Getuigen zagen de verdachten vluchten, maar een zoektocht in de omgeving leverde niets meer op.

Groningen: mishandeling
Op de Peperstraat werd een 28-jarige stadjer de afgelopen nacht het slachtoffer van een mishandeling. De man bleek even tevoren ruzie te hebben gehad met andere cafébezoekers Hierbij liep het slachtoffer beenletsel op, waarvoor hij in een ziekenhuis moest worden behandeld. De dader van de mishandeling, een 35-jarige stadjer kon worden aangehouden. Hij is ingesloten.

Groningen: amokmakers
Twee Groningers van 22 en 23 jaar oud stonden afgelopen nacht ruzie te maken en vervelend te doen in een café aan de Peperstraat. Toen de beide heren het café werden uitgezet begonnen zij de eigenaar en een medewerker te slaan en te schoppen. Inmiddels gewaarschuwde agenten konden de beide verdachten naast de kroeg oppakken. Zij werden ingesloten voor nader onderzoek.

Groningen: fiets botst op auto
Een 40-jarige Groninger botste afgelopen nacht bij de Plantsoenbrug op de auto van een 42-jarige Groninger. Het 40-jarige slachtoffer verleende met zijn fiets geen voorrang aan de automobilist die vanaf de Noorderhaven de brug wilde oprijden. De fietser liep bij de botsing een hoofdwond op. Hij werd in een ziekenhuis behandeld en mocht daarna mee naar het politiebureau. De man bleek onder invloed van alcohol. Een blaastest wees uit dat hij bijna 1.5 promille alcohol in zijn bloed had. Hij kreeg een proces verbaal.

Inlichtingen afdeling Communicatie tel. 0900-8844