Politiebericht Flevoland

Datum nieuwsfeit: 17-12-2000

Politiebericht Flevoland: gehele regio 17-12-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, H.Demmers tel. 06-53337514

Brand in bedrijfspand op industrieterrein De Paal ALMERE-HAVEN - Een bedrijfspand aan de Paalbrug vatte rond middernacht vlam. De brandweer kon de brand vrij snel blussen en zette daarvoor 2 blus- en 1 ladderwagen in. Het betreft een pand dat gerenoveerd werd, over de oorzaak of de omvang van de schade is niets bekend.

Rijden onder invloed
ZEEWOLDE - Een 25-jarige automobilist werd op de Bonkes aangehouden voor het rijden onder invloed. De man kwam bij de ademanalyse tot 0.5 promille en kreeg een boete van 400 gulden.

URK - Een 40-jarige automobilist uit Urk, onder invloed van alcohol, werd afgelopen nacht aangehouden op Wijk 2 voor het veroorzaken van een aanrijding. Hij kwam bij de ademanalyse tot 2 promille. De man reed met zijn auto achterop een geparkeerde auto, die vervolgens weer doorschoof tegen een andere auto. De 40-jarige kreeg proces-verbaal en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

MARKNESSE - Een 28-jarige bestuurder uit Kraggenburg werd op het Kerkpad aangehouden en bleek alcohol te hebben gehad. Hij kwam bij de ademanalyse tot 0.9 promille en bleek ook niet meer in bezit van een geldig rijbewijs. Voor beide feiten kreeg hij proces-verbaal.

Verkeersongevallen
ALMERE - Een 25-jarige bestuurster en een 45-jarige bestuurder, beiden uit Almere, liepen gistermiddag onbekend letsel op. Dat gebeurde toen de 25-jarige met de wielen van haar auto in de berm kwam op de Oosterdreef. Zij verloor de macht over het stuur en kwam op de weghelft (tegengestelde richting) aan de andere zijde van de berm. Daar reed zij frontaal op de auto van de 45-jarige. Beide bestuurders werden door de GGD voor onderzoek naar het Flevoziekenhuis vervoerd. Beide voertuigen raakten total-loss en werden door een bergingsbedrijf weggesleept.

TOLLEBEEK - De auto van een 40-jarige bestuurder uit Ens raakte gisterochtend total-loss bij een aanrijding op de kruising Zuidwesterringweg met de Urkerweg. Die ontstond doordat de 40-jarige de Midnet bus niet had gezien die over de Urkerweg reed, met als bestuurder een 48-jarige man uit Kraggenburg. De auto werd weggesleept en er ontstond geen persoonlijk letsel.

MARKNESSE - Een 47-jarige automobilist uit Wapserveen en een 52-jarige uit Almere liepen gistermorgen onbekend letsel op bij een aanrijding op de Steenwijkerweg. Dat gebeurde doordat de 47-jarige met zijn voertuig een inrit indraaide en daarbij de afstand met de tegenligger, de auto van de 52-jarige, verkeerd inschatte. Beiden zijn voor onderzoek vervoerd naar het dr. Jansenziekenhuis in Emmeloord. De voertuigen werden weggesleept door een bergingsbedrijf.

Gewond na val van paard
SWIFTERBANT - Een 18-jarige amazone uit Swifterbant werd gistermiddag met nek- en rugklachten door de GGD vervoerd naar het Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad. De vrouw reed met haar paard in een manege, toen het dier vermoedelijk ergens van schrok viel zij van het paard.