Internetbedrijven integreren met Symantec CarrierScan Server

Datum nieuwsfeit: 18-12-2000
Symantec introduceert anti-virusscanner voor Internet Service Providers

Symantec

Internetbedrijven integreren met Symantecs CarrierScan Server virusscanning in elke webapplicatie

Leiden, 18 December 2000 -

Symantec, wereldleider in Internetbeveiligings- software, introduceert een anti-virusoplossing voor Internet service providers (ISPs). Met CarrierScan Server 2.0 kunnen zij de anti-virustechnologie van Symantec in hun huidige Internetdiensten integreren. De software is schaalbaar, robuust en eenvoudig te implementeren. Daarmee voldoet CarrierScan Server aan de eisen die ISPs tegenwoordig aan een virusoplossing stellen. ISPs erkennen in toenemende mate de waarde van het beschermen van hun klanten tegen de snel verspreidende computervirussen en andere kwaadaardige programmas.

CarrierScan Server 2.0 beschikt over een eenvoudige programmeerinterface, waarmee anti-virusscanning aan de bestaande webapplicaties van ISPs kan worden gekoppeld. Met die voorziening kunnen bedrijven anti-virusscanning en herstelmogelijkheden geheel integreren in diensten zoals webgebaseerde e-mail, webgebaseerde bestandsuitwisseling, databases via Internet en andere applicaties die het Internet gebruiken om bestanden te versturen. Tevens biedt CarrierScan Server 2.0 een tracking & billing-tool. Daarmee kunnen ISPs klanten laten betalen voor het gebruik van de anti-virusservice.

Veel ISPs verwerken honderden miljoenen handelingen per dag. Om die hoge belasting aan te kunnen, eisen zij uiterst schaalbare oplossingen. CarrierScan 2.0 van Symantec kan daarom op een of meer servers binnen de infrastructuur van de ISP worden gebruikt. Wanneer de activiteiten van ISP toenemen, kan in een handomdraai extra CarrierScan Servers aan de infrastructuur worden toevoegd. Versie 1.0 van CarrierScan Server biedt thans bescherming aan Yahoo! Mail, een van de grootste e-mailsystemen in de wereld. Destructieve virussen die naar Yahoo! Mail-gebruikers worden gestuurd, worden direct opgespoord en hersteld.

CarrierScan Server 2.0 maakt gebruik van de voornaamste antivirustechnologieën uit de software van Symantec, zoals Bloodhound heuristics en NAVEX. NAVEX is de eerste real-time anti-virus engine die beschermt tegen geheel nieuwe typen virusbedreigingen. CarrierScanServer 2.0 ondersteunt SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) en SNMP (Simple Network Management Protocol) en haalt automatisch nieuwe virusdefinities op, zonder dat het dataverkeer daar hinder van ondervindt.

Beschikbaarheid en systeemvereisten

De CarrierScan Server 2.0 van Symantec is aan het einde van dit jaar beschikbaar voor Solaris vanaf versie 2.6, Windows NT en Windows 2000.

Distributeurs van Symantec in Nederland zijn Ingram Micro, Tech Data, Kenfil en A-line. Informatie over verkooppunten is te vinden op de website:

www.symantec.com/region/nl/purchase/retail.html

Telefonische informatie voor gebruikers: Symantec Customer Service: 020 504 565.

Symantec

Symantec, internationaal marktleider op het gebied van Internet beveiligings- technologie, levert aan bedrijven en consumenten een brede reeks software-oplossingen op het gebied van content- en netwerkbeveiliging. Symantec is op de zakelijke markt toonaangevend leverancier op het gebied van virusbescherming, filtertechnologieën voor Internet en e-mail-inhoud, en risk management en detectietechnologieën voor netwerkbeveiliging. Op de consumentenmarkt is Symantec bekend van de producten die onder de naam Norton worden aangeboden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Cupertino, Californië en het bedrijf heeft vestigingen in meer dan 33 landen. Het Europese hoofdkantoor, het Symantec Benelux kantoor, het Symantec AntiVirus Research Center (SARC) en de afdeling technical support zijn gevestigd in Leiden. Symantec is sinds 1989 op de beurs genoteerd. De aandelen worden verhandeld op het Nasdaq National Market System onder het symbool SYMC.

Meer informatie over Symantec en haar producten (met de mogelijkheid om direct aan te schaffen) is te vinden op de website: www.symantec.com

Noot voor redacties