Progress levert nieuwe SonicMQ e-business messaging server

Datum nieuwsfeit: 18-12-2000

Progress Software levert nieuwe SonicMQ e-business messaging server

Performance en schaalbaarheid verder verbeterd

Capelle a/d IJssel, 18 december 2000 ? Progress Software, leverancier van e-business technologie, introduceert versie 3.0 van SonicMQ, de bekroonde e-business messaging server voor betrouwbare, schaalbare en veilige overdracht van bedrijfskritische gegevens via het internet.

Progress SonicMQ is een zogenaamde E-Business Messaging (EBM) oplossing. Deze snelgroeiende categorie communicatie-middleware is ontwikkeld voor de specifieke eisen die de integratie en uitwisseling van informatie via internet stelt. Voorbeelden van de mogelijkheden die met E-Business Messaging worden geboden zijn:

· Business-to-business integratie
· Integratie van bedrijfsapplicaties
· Elektronische marktplaatsen

· Peer-to-peer netwerken

· Elektronische communicatienetwerken ten behoeve van financiële dienstverlening

· Business-to-consumer applicaties
"Progress SonicMQ voorziet in een infrastructuur voor messaging die voldoet aan de hoogste eisen voor e-business marktplaatsen", aldus Dan Potter, Vice President Product Marketing van SonicMQ. "Grote bedrijven als Commerce One en Hewlett Packard hebben voor SonicMQ gekozen. SonicMQ is daarmee een belangrijke messaging-technologie voor alle e-business applicaties."

Om te voldoen aan de eisen die EBM stelt, voorziet SonicMQ 3.0 in performance, schaalbaarheid, betrouwbare overdracht via internet, end-to-end beveiliging en brede ondersteuning van internetstandaards zoals JMS en XML.

"De dynamische financiële wereld stelt hoge eisen en vraagt om een standaard schaalbare oplossing voor berichtenuitwisseling", aldus Rama Chandra-Murthy, Program Manager van de e-Financial Business Unit van HP. "SonicMQ biedt de schaalbaarheid en betrouwbaarheid die nodig is voor de afhandeling van duizenden berichten per dag en heeft daarom de sterke voorkeur van HP en van onze klanten."

SonicMQ 3.0 introduceert Dynamic Routing Architecture Nieuw in SonicMQ 3.0 is de Dynamic Routing Architecture (DRA), speciaal ontwikkeld voor de eisen van e-business. SonicMQ biedt hierdoor:

Schaalbaarheid
24-uurs beschikbaarheid
Totale beveiliging
Betrouwbaarheid
Performance
Connectiviteit en standaards

Meer informatie is beschikbaar op www.sonicmq.com, waar ook een gratis versie van SonicMQ Developer Edition kan worden gedownload.

Progress Software
Progress Software (NASDAQ: PRGS) is wereldwijd leverancier van softwareproducten en -services waarmee bedrijfsapplicaties voor het Internet kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd. Het bedrijf biedt hoogwaardige messaging-servers, applicatieservers, databases en producten voor applicatieontwikkeling en -beheer.

Onder de partners van Progress Software zijn ruim 2000 application service providers (ASP's) en independent software vendors (ISV's), die jaarlijks voor meer dan 5 miljard dollar aan applicaties en services op basis van Progress-software leveren. Progress-producten worden gebruikt door ruim 100.000 organisaties in 100 verschillende landen. Voor meer informatie: www.progress-software.nl of www.progress.be

Voor meer informatie:
Progress Software BRODEUR Worldwide Monique Bruins Döne Köycü telefoon: 010 - 235 11 11 telefoon: 020 ? 346 20 00 e-mail: (mbruins@progress.com) e-mail: (dkoycu@nl.brodeur.com)

Bijlage

Schaalbaarheid
DRA voorziet in dynamische ondersteuning van tienduizenden verbindingen of business partners voor één e-business oplossing. Dankzij DRA kunnen gebruikers deel uitmaken van een infrastructuur waarin miljoenen berichten per dag worden verwerkt.

24-uurs beschikbaarheid
Met Interbroker Clustering, een onderdeel van DRA, kunnen meerdere SonicMQ-servers als één unit optreden, zodat de hele infrastructuur nooit meer door een storing op één punt kan worden stilgelegd. Mogelijkheden voor load balancing en connect-time failover garanderen de beschikbaarheid te allen tijde en stellen beheerders in staat een efficiënte routing-configuratie tot stand te brengen die kan worden beheerd vanaf een centrale configuratieserver.

Totale beveiliging
DRA verschaft veelomvattende beveiliging met volledige toegangscontrole en op certificering gebaseerde, wederzijdse authenticatie voor zowel server-to-server als client-to-server verkeer. DRA voorziet bovendien in volledig beveiligde communicatie door versleuteling van berichten én kanalen. Dankzij flexibele HTTP/HTTPS ondersteuning worden de bestaande mechanismen voor internetbeveiliging bovendien optimaal benut en kunnen berichten eenvoudig meerdere firewalls passeren.

Betrouwbaarheid
DRA van SonicMQ garandeert de aflevering van bedrijfskritische informatie zonder gegevensverlies door middel van blijvende aanmelding en herhaalpogingen. Als gebruikers niet online zijn worden diverse herhaalpogingen gedaan voor verzending en ontvangst. Dit wordt ondersteund met ingebouwde opslag van berichten. Daarnaast kan optioneel gebruik worden gemaakt van JDBC-compatibele relationele databases. SonicMQ biedt ook transactie-ondersteuning: een of meer berichten kunnen worden gespecificeerd als één transactieset.

Performance
De mogelijkheden van SonicMQ worden nog verder vergroot met de introductie van Concurrent Transacted Memory Cache als onderdeel van DRA. Deze baanbrekende technologie biedt geoptimaliseerde performance voor gegarandeerde aflevering van berichten.

Met behulp van deze functie is SonicMQ nu in staat 2000 gelijktijdige verbindingen te ondersteunen met een doorvoercapaciteit van 10 MB per seconde op een server met twee CPU?s.

Connectiviteit en standaards
SonicMQ ondersteunt:
Internetprotocollen waaronder TCP/IP, HTTP en SSL Internetbeveiliging met behulp van firewall-tunneling, SSL, encryptie en digitale certificaten
Java Message Service-compatibiliteit (JMS) Bridges: MQSeries, JMS-compliant messaging, SMTP XML-berichten en een DOM-client Open API voor beheer met ondersteuning van SNMP 100% Java-server, met Java-, COM/ActiveX- en C-clients