Benoemingen bij Shell

Royal Dutch Petroleum

Benoemingen

18-12-2000
N.V. KONINKLIJKE NEDERLANDSCHE PETROLEUM MAATSCHAPPIJ THE 'SHELL' TRANSPORT AND TRADING COMPANY, P.L.C.

Den Haag - De Raad van Commissarissen en de Directie van N.V. Koninklijke Nederlandsche Petroleum Maatschappij maken bekend dat zij voornemens zijn aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders, die op 17 mei 2001 zal worden gehouden, voor te stellen de heer Ir. W. van de Vijver met ingang van 1 juli 2001 tot Directeur van de Vennootschap te benoemen.

Het is de bedoeling om de heer Van de Vijver, na zijn benoeming tot Directeur van de Vennootschap, eveneens met ingang van 1 juli a.s. te benoemen tot lid van het Praesidium van de Raad van Beheer van Shell Petroleum N.V. en Managing Director van The Shell Petroleum Company Limited, waardoor hij Groepsdirecteur van de Koninklijke/Shell Groep wordt.

De Board of Directors van The 'Shell' Transport and Trading Company, p.l.c. maakt bekend dat Sir Mark Moody-Stuart op 30 juni 2001, de datum waarop hij wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd aftreedt als Groepsdirecteur van de Koninklijke/Shell Groep, zijn functie als Voorzitter van de Board zal neerleggen. Sir Mark blijft lid van de Board, waarvan hij sinds 1991 lid en sinds 1997 Voorzitter is.

De Board of Directors heeft de heer P.B. Watts, die sinds 1997 lid van de Board is, met ingang van 1 juli 2001 tot Voorzitter gekozen. De heer Watts blijft tevens Groepsdirecteur van de Koninklijke/Shell Groep.

Voorts wordt aangekondigd dat de heer P.B. Watts met ingang van 1 juli 2001 Sir Mark Moody-Stuart na diens aftreden zal opvolgen als Voorzitter van het Comité van Directeuren. Het Comité van Directeuren is een gemeenschappelijk college van de Raad van Beheer van Shell Petroleum N.V. en de Board of Directors van The Shell Petroleum Company Limited.
Na bovengenoemde benoemingen zal het Comité van Directeuren met ingang van 1 juli 2001 bestaan uit P.B. Watts (Voorzitter), Ir.Drs. J. van der Veer (Vice-Voorzitter), Drs H.J.M. Roels, P.D. Skinner en Ir. W. van de Vijver.