Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 18-12-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 18-12-2000 2ePersberichtmaandag18december2000

Politieberichten

Hapert: Aanrijding met gewonde
Maandagmorgen omstreeks 6.00 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Castersedijk Provincialeweg 316 een vrachtwagenbestuurder uit Biest Houtakker gewond. De man reed met zijn vrachtwagen, geladen met varkens, over de Castersedijk richting genoemde kruising. Hij verleende daar geen voorrang aan de 43- jarige vrachtwagenbestuurder uit Duizel, die op genoemde kruising reed. De bestuurder uit Biest Houtakker raakte gewond en is overgebracht naar het St. Josephziekenhuis. Tengevolge van de aanrijding werden er een tiental varkens uit de vrachtwagen geslingerd. Twee varkens vonden daarbij de dood.

Eindhoven: Verkeersongeval
Maandagmorgen rond 8.50 uur vond op de A67 onder Eindhoven een aanrijding plaats tus-sen een vrachtauto met aanhanger en een trekker met oplegger, geladen met vloeibaar zuurstof. Het betrof een kop staart aanrijding. Door het ongeval lekte de zuurstof uit de tankauto. De tankauto werd, na gedicht te zijn, onder begeleiding van brandweer en politie naar de P-plaats Aalsterhut gereden. Daar werd de inhoud overgepompt in een andere tankauto. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor.

Duizel / Reusel: Inbraak woning
Maandagmorgen rond 4.30 uur is in Duizel op de Provincialeweg een 63-jarige inwoner van Nieuwegein aangehouden. De man wordt verdacht van een inbraak in een woning aan de Schoolstraat in Reusel. Daar werd hij door de bewoner rond 4.00 uur overlopen en wist hij te voet te ontkomen richting De Lend. Hij had niets buit kunnen maken. De auto die de wijk kwam uitrijden viel bij surveillerende politieagenten op. Ze zagen dat de auto van de man niet bevroren noch condens vertoonde. Achter in de kofferbak had de man inbrekerswerk-tuigen liggen. Hij is voor verder onderzoek ingesloten.

Leenderstrijp: Onder invloed
Maandagmorgenrond 6.30 uur is een 21-jarige man uit Leende met zijn auto tegen een boom gebotst op de Jansborg in Leenderstrijp. De man was na de aanrijding naar huis gelopen en had daar zijn bed opgezocht. Hij werd gewekt door de politie die constateerde dat de man nog onder invloed was. Hij blies op het politiebureau ruim 0,7 pro mille. Het rijbewijs van de man in ingenomen en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Asten: Inbrekers overlopen
Zondagavond rond 21.00 uur zijn twee inbrekers bij een supermarkt aan de Prins Bern-hardstraat in Asten op heterdaad betrapt terwijl zijn aan het in breken waren. Een beveiligingsbedrijf was middels een alarm gewaarschuwd. Toen ze met de beheerder binnen een kijkje namen wist een inbreker direct via de achterkant te ontsnappen en een tweede inbreker die met en gasbrander bij een kluis stond wist door de beveiligingsbeambten te bedreigen te ontkomen. Het inbrekersgereedschap bleef achter maar de twee zijn ontkomen.