Avaya introduceert contact center-oplossing i.s.m. Siebel

Datum nieuwsfeit: 18-12-2000

AVAYA INTRODUCEERT WERELDWIJDE CONTACT CENTER-OPLOSSING IN SAMENWERKING MET

SIEBEL
Avaya CT for Siebel eBusiness Applications biedt geïntegreerde eCommunicatie

TER PUBLICATIE: 18 DECEMBER 2000

NIEUWEGEIN - Avaya, de spin-off van Lucent Technologies, kondigt Avaya Computer Telephony for Siebel eBusiness Applications aan, onderdeel van de CRM-oplossingenportfolio van Avaya. De nieuwe oplossing biedt naadloze aansluiting van de contact center-software en infrastructuur van Avaya met Siebel eBusiness-applicaties.
Na een eerste Engelse versie is Avaya CT for Siebel eBusiness Applications nu wereldwijd beschikbaar in het Japans, Portugees, Frans, Duits en Spaans. Ondersteuning voor andere talen wordt in het eerste kwartaal van 2001 verwacht.
Deze versie maakt deel uit van een reeks klantgerichte oplossingen die ontwikkeld wordt in het kader van de samenwerking tussen Avaya en Siebel Systems leverancier van eBusiness Applications Software. De wereldwijde strategische samenwerking tussen Avaya en Siebel startte in juni 2000 en is gericht op de gezamenlijke ontwikkeling, levering en marketing van eBusiness-oplossingen voor optimale communicatie tussen bedrijven en hun klanten.

Deze communicatie kan plaatsvinden via verschillende media, waaronder Web, e-mail, telefoon of fax en andere geconfigureerde apparatuur. Met deze oplossingen kunnen ondernemingen hun klanttevredenheid verbeteren door alle benodigde informatie real time aan de juiste persoon te bieden, via verschillende communicatiekanalen. Hierdoor veranderen de traditionele call centers in hoogwaardige klantinteractie-centra.
"We werken samen met Siebel aan geavanceerde oplossingen voor de uitwisselbaarheid van onze oplossingen", zegt Paul Kievit, Managing Director Avaya Nederland. "Avaya CT for Siebel eBusiness Applications is een belangrijke stap in de ontwikkeling van applicaties en klantgerichte oplossingen voor succesvolle eBusiness-communicatiestrategieën." Financieel dienstverlener Nexstar Financial Corporation profiteert als een van de eerste bedrijven van de samenwerking tussen Avaya en Siebel. Nexstar zet Avaya CT for Siebel eBusiness Applications in voor real time-telefonie en Internetchat-sessies in haar contact center. Hierdoor verbetert Nexstar de efficiency van verschillende kanalen en wordt de customer service optimaal.
"Samen met Avaya bieden we internationale organisaties de mogelijkheid de klanttevredenheid via verschillende communicatiekanalen te verbeteren", zegt Kevin Nix, Vice-President en General Manager bij Siebel Systems, Inc. "Deze nieuwe oplossing onderstreept de samenwerking met Avaya en is volledig geïntegreerd voor de wereldwijde markt, verbetert de klanttevredenheid, verlaagt operationele kosten en verhoogt de omzet aanzienlijk."

Avaya
Avaya, de voormalige Enterprise Networks Group van Lucent Technologies, levert communicatiesystemen voor bedrijven, overheden en andere organisaties.
Avaya biedt oplossingen voor spraak, geconvergeerde spraak en data, Customer Relationship Management, messaging en multiservice-netwerken en netwerkbekabeling. Avaya is wereldwijd marktleider in messaging en netwerkbekabeling en marktleider in de Verenigde Staten op het gebied van bedrijfscommunicatiesystemen en call center-systemen. Dankzij een breed portfolio aan diensten en producten en strategische allianties met technologie- en consultingbedrijven is Avaya totaalleverancier van complete eBusiness-oplossingen. Het hoofdkantoor van Avaya staat in Basking Ridge, N.J. (Verenigde Staten). Avaya Nederland heeft vestigingen in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl

Voor meer informatie:

Avaya Nederland B.V.