Energiebedrijf Zeist gaat verder als ENECO Energie

ENECO

Zeist/Capelle a/d IJssel, 15 december 2000

Energiebedrijf in Zeist gaat per 18 december verder als ENECO Energie

Op 18 december 2000 verandert de naam van de Gasbedrijf Zeist en Omstreken in ENECO Energie Zeist en Omstreken BV. Dit is een rechtstreeks gevolg van de overname door ENECO, die begin oktober is beklonken. Het bedrijf presenteert zich aan de klanten als ENECO Energie. De klanten zullen voortaan op schriftelijke meldingen van hun energiebedrijf de nieuwe naam ENECO Energie zien en krijgen deze ook te horen als ze bellen naar hun energiebedrijf. Ook de bedrijfsauto¹s hebben een ware metamorfose ondergaan. Op een witte ondergrond staat op de vier zijden van de auto¹s in steeds een andere kleur de nieuwe uiting van het energiebedrijf.

ENECO Energie zorgt ervoor dat de klanten in de regio bij hun energiebedrijf terecht kunnen. De telefoonummers van het energiebedrijf blijven hetzelfde. In de regio Zeist (Bunnik, De Bilt, Doorn, Driebergen-Rijsenburg, Maarn, Zeist) gaat ENECO Energie haar hele pakket diensten leveren. Dit betekent dat waar nu alleen gas wordt geleverd, wanneer het wettelijk kan, ook elektriciteit verkocht zal worden. Voor zeer grote bedrijven kan dat nu al, en vanaf 2002 kunnen de grote bedrijven hun elektriciteitsleverancier kiezen. Voor huishoudens komt de keuzemogelijkheid in 2004.

ENECO Energie, dat het hoofdkantoor in Capelle a/d IJssel heeft, ontstond in juli door een fusie van ENECO met een zestal regionale energiebedrijven. Daarop volgde de overname van Gasbedrijf Zeist en Omstreken en EMH in Gouda. ENECO Energie heeft nu, verdeeld over de verschillende marktsegmenten, 2,7 miljoen klanten. Het aantal aansluitingen is 1,3 miljoen voor elektriciteit en 1,4 miljoen voor gas/warmte. De strategie van de onderneming is gericht op het bieden van onderscheidende dienstverlening aan de klanten vanuit een regionale betrokkenheid.

ENECO Energie levert energie aan grootzakelijke klanten in alle delen van Nederland. De verzorgingsgebieden van ENECO Energie voor de klanten die nog niet zelf hun leverancier kunnen kiezen, zijn de regio¹s Weert, Merwedestreek, Rotterdam, Delfland, Midden-Holland, Haaglanden, Amstelland, Kennemerland, Noord-Oost Friesland en Zeist. Het concern telt 4400 medewerkers.