Onderhandelingen schoonmaak-CAO worden hervat

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: Cao-overleg schoonmaak wordt hervat

Onderhandelingen schoonmaak-CAO worden hervat

De werkgevers in de schoonmaak hebben de vakbonden weer aan tafel gevraagd. Afgelopen dinsdag stapten de werkgevers op bij de CAO-onderhandelingen. Bestuurder Eddy Stam van FNV Bondgenoten: 'Ik ben benieuwd of het nu lukt om eruit te komen met elkaar. Dat zal in ieder geval onze inzet zijn'. Struikelblok bij het CAO-overleg was het inhouden van wachtdagen bij ziekte. Nu krijgt een werknemer de eerste twee dagen niet uitbetaald bij een ziekmelding. FNV Bondgenoten wil die wachtdagen uit de CAO. Eddy Stam: 'Het nut van die wachtdagen is niet aangetoond. Het aantal ziektedagen en ziekmeldingen daalt er niet door. Het blijkt zelfs dat veel schoonmakers in de WAO terechtkomen. Wat ons betreft wordt daar eerst eens serieus naar gekeken en worden de oorzaken van ziekte aangepakt'.

De onderhandelingen worden voortgezet op maandag 18 december om 13.30 uur. De locatie is nog niet bekend.

Voor meer informatie:
Eddy Stam, bestuurder FNV Bondgenoten: 06-51406011