Politieberichten Flevoland

Politiebericht Flevoland: district Noord 18-12-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Gewonde na aanrijding
MARKNESSE Door nog onbekende oorzaak is een 83-jarige automobilist uit Marknesse gisteren aan het begin van de middag op de Vollenhoverweg van de weg geraakt, heeft een boom geraakt en is uiteindelijk in de nagenoeg droge bermsloot tot stilstand gekomen. Bij de politie heeft zich nog niemand gemeld die het ongeluk heeft zien gebeuren. De bestuurder raakte gewond en is per ambulance naar het Dr. Jansenziekenhuis in Emmeloord gebracht. De auto is afgesleept.

Vuurwerk in beslag genomen
EMMELOORD Nadat agenten vannacht op de Deel een harde knal hoorden en twee auto(s zagen wegrijden, hebben zij enige tijd later, toen ze de betreffende auto)s weer zagen rijden, één daarvan gecontroleerd. D bestuurder (19 uit Emmeloord) bleek in zijn auto 4 stukken vuurwerk zonder label te hebben liggen, die hij van een familielid had gekocht. Het vuurwerk is in beslag genomen en wordt vernietigd. Tegen de bestuurder is proces-verbaal opgemaakt.

Weedplantage ontruimd
LELYSTAD Naar aanleiding van tips heeft de politie gisteren aan het begin van de middag een woning aan de Jol bezocht. De bewoner bekende inderdaad een weedplantage te hebben op zolder. De plantage bleek professioneel aangelegd en bevatte bijna 700 planten. Alle planten en de apparatuur is in beslag genomen en wordt vernietigd. Een medewerker van het elektriciteitsbedrijf constateerde dat de elektriciteit illegaal werd betrokken. De eigenaar van de plantage, een 31-jarige man, is aangehouden en op het politiebureau verhoord. Hij moet binnenkort voor de rechter verschijnen.

Bedreigingen onder invloed
LELYSTAD Een 44-jarige automobilist uit Lelystad, die afgelopen nacht op de Oostranddreef betrapt werd op het rijden onder invloed, bedreigde op het politiebureau enkele politieagenten. Het resultaat van de ademanalyse was eerder 575 ug/l, naar aanleiding waarvan zijn rijbewijs was ingevorderd. Na de bedreigingen is de man ingesloten om vandaag verhoord te worden.

Bedrijfsongeval
LELYSTAD Een medewerker van een bedrijf aan de Staalstraat is afgelopen nacht gewond geraakt nadat hij, waarschijnlijk doordat hij uitgleed, van een laddertje aan de achterkant van een vrachtwagen viel. Hij is van een hoogte van ongeveer 3 meter gevallen en liep een hoofdwond en vermoedelijk een hersenschudding op. Het slachtoffer is door het ambulancepersoneel naar het Zuiderzeeziekenhuis gebracht.