CDA: 2000 het jaar van de opgerekte ethische grenzen

Datum nieuwsfeit: 18-12-2000
Bron: CDA
CDA

Jaap de Hoop Scheffer: "2000 is jaar van door paars-II opgerekte ethische grenzen"

CDA-fractievoorzitter Jaap de Hoop Scheffer beschouwt 2000 vooral als het jaar van door paars-II opgerekte ethische grenzen.

Na de stemming over het belastingplan in januari zijn er, volgens Jaap de Hoop Scheffer, in het afgelopen jaar geen grote resultaten meer geboekt. "Of het moet het verschuiven van de ethische grenzen zijn: abortus, biotechnologie, homohuwelijk en euthanasie". De Hoop Scheffer betitelt dit als een verkeerde prioriteitenstelling.

"De echte problemen zijn blijven liggen"
De echte problemen op het gebied van onderwijs, veiligheid, zorg, ruimtelijke ordening en sociale zaken zijn blijven liggen. Zo loopt de basisvorming spaak, zijn er nog steeds (te) lange wachtlijsten, neemt de zware criminaliteit toe, zijn er nog steeds (te) lange files en is er ook nog geen oplossing voor bijv. de armoedeval, aldus Jaap de Hoop Scheffer, tijdens zijn wekelijkse ontmoeting met journalisten afgelopen vrijdag.