Financiële administratie via internet met Kassier.nl

Datum nieuwsfeit: 19-12-2000

- PERSBERICHT -

Rotterdam, 19 december 2000

Kassier.nl maakt financiële administratie via internet mogelijk Groepskas van sportteams, vriendenclubs et cetera is voortaan online te beheren

Kassier.nl lanceert vandaag haar dienst waarmee vriendenclubs, sportteams, jaarclubs, hobbyclubs, studentenhuizen en andere groepen mensen hun financiële administratie en betalingsverkeer eenvoudig kunnen organiseren. Daarnaast kunnen de leden van 'groepen' via deze gratis internetdienst met elkaar communiceren en informatie uitwisselen. Kassier.nl wil met haar producten en diensten het voor 'groepen' eenvoudiger maken om activiteiten (financieel) te organiseren.

Financiële administratie via internet
Veel 'groepen', zoals sportteams, disputen, hobbyclubs en studentenhuizen houden een kas bij voor het bekostigen van allerlei activiteiten. Het beheren en verrekenen hiervan is vaak een tijdrovende en lastige bezigheid. Als het op betalen aankomt, is het vaak zoeken naar gepast geld. Daarnaast wordt er vaak voorgeschoten voor de mensen die geen geld (bij zich) hebben. Voor alle problemen en onduidelijkheden die bij de financiële administratie van 'groepen' de revue passeren, biedt Kassier.nl via het medium internet uitkomst. Met haar online dienst is declareren, betalen, verrekenen en incasseren gemakkelijk, veilig en snel geregeld. Daarnaast kunnen groepsleden met elkaar communiceren en hun groepsinformatie * zoals adresgegevens en telefoonnummers * raadplegen.

Minimalisatie administratieve rompslomp groepen
Johan Blank, CEO/ oprichter van Kassier.nl: *Leuke dingen doen in groepen brengt veel administratieve rompslomp met zich mee. Kassier.nl minimaliseert deze rompslomp door handig gebruik te maken van internet en mobiele telefonie. Bovendien neemt Kassier.nl een aantal taken waaraan veel mensen een hekel hebben over, zoals het incasseren van geld bij vrienden en het bijhouden van adresgegevens. Kortom: Kassier.nl maakt het voor groepen makkelijker om activiteiten te ondernemen.*

Over Kassier.nl
Kassier.nl richt zich op alle (niet geïnstitutionaliseerde) 'groepen' die gezamenlijke activiteiten uitvoeren waarvoor onderlinge verrekening plaatsvindt. Dit varieert van jaarclubs, studentenhuizen en samenwoners tot sportteams en bridgeclubs. Kassier.nl produceert geen jaarrekeningen, BTW aangiftes et cetera en richt zich dus niet op verenigingen. Ter illustratie: een voetbalelftal kan wel zijn 'pot' regelen, maar via Kassier.nl kan een voetbalvereniging niet haar gehele financiële administratie regelen.

Kassier.nl biedt 'groepen' de volgende mogelijkheden: · Een financiële administratie voor 'groepen' en activiteiten;
· Het monitoren van betalingsverkeer en het genereren van betalingsopdrachten;
· Gezamenlijke vastlegging en raadpleging van gegevens van de groepsleden, zoals naw-gegevens, e-mailadressen, mobiele telefoonnummers et cetera;
· Groepscommunicatie, via bijvoorbeeld groeps-sms.
Kassier.nl is aangemeld bij de Registratiekamer in Den Haag en alle gegevens worden met inachtneming van de geldende privacy wetgeving opgeslagen en beheerd. Kassier.nl besteedt maximale aandacht aan de beveiliging van de gegevens van haar gebruikers.

Eendracht Invest BV
Investeringsmaatschappij Eendracht Invest BV heeft de aandelen van Kassier.nl in handen en is haar (formele) oprichter. De heren Ir. J.W. Blank en Ir. L.J. van der Plas hebben, via hun persoonlijke houdstermaatschappijen, beiden de helft van de aandelen van Eendracht Invest BV. Zij zijn respectievelijk CEO en CTO van Kassier.nl.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (niet ter publicatie):
Kassier.nl BV
Johan Blank, CEO/ oprichter