RSM benoemt Associate Dean for Academic Affairs

Datum nieuwsfeit: 19-12-2000

PERSBERICHT

RSM benoemt Zuid-Afrikaanse Dr Michael Page tot "Associate Dean for Academic Affairs"

Rotterdam, 15 december 2000 - De Rotterdam School of Management (RSM) heeft Dr Michael Page benoemd tot "Associate Dean for Academic Affairs". In deze nieuwe functie zal Dr Page zich voornamelijk richten op de integratie van de academische met de bedrijfsmatige processen binnen de RSM. De verwachting is dat hij hiermee de voortdurende groei van de RSM zal kunnen ondersteunen en stimuleren.

Michael Page is afgestudeerd als civiel-ingenieur. Zestien jaar geleden startte hij zijn academische loopbaan bij de universiteit van Kaapstad. Op de business school van deze universiteit was hij onder andere de "Len Abrahamse Professor of Finance". Hij kwam voor het eerst naar de Rotterdam School of Management in 1994. Op uitnodiging van Dianne Cleton, nu MBA Program Director, gaf hij toen een lezing over de situatie in Zuid-Afrika. Sinds 1996 doceert hij in de MBA Programma's van de RSM.

Michael Page is 1 december 2000 in zijn nieuwe, part-time functie gestart. Zijn aanstelling omvat onder meer het doceren van het vak financieel management aan zowel de full-time als part-time MBA studenten. Hij kijkt uit naar de interactie met de studenten: "De beste manier om mij te leren kennen is in de klas", aldus Michael Page.

Als wetenschapper zal Dr Page de kwaliteit van de RSM programma's op een nog hoger niveau trachten te tillen door de bedrijfsmatige en academische processen bij de RSM te structureren en te formaliseren. Hij is ervan overtuigd dat helderheid in deze processen meer ruimte zal geven en niet zal leiden tot beperkingen. Gecombineerd met het innovatieve karakter van de RSM en de flexibiliteit van de organisatie, zal de voortdurende groei van de RSM hierdoor zeker worden bevorderd.

Dr Page zal ook anticiperen op trends en ontwikkelingen in zowel het MBA onderwijs als de executive programma's. Benchmark onderzoek behoort daarbij eveneens tot zijn takenpakket.

Naast zijn functie als Associate Dean bij de RSM is Dr Page recent benoemd tot Editor bij het South African Journal of Business Management. Daarnaast treedt hij op als adviseur bij Investec, een wereldwijd opererende bank uit Zuid Afrika. Tenslotte is hij gastdocent bij het Henley Management College in het Verenigd Koninkrijk.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Jacqueline van Marle
Director, Marketing & Communications
Tel: 010 - 408 22 22;
E-mail: (jmarle@rsm.nl)

N.B. Een foto van Dr M. Page en een Engelse versie van dit persbericht zijn op aanvraag beschikbaar.

De Rotterdam School of Management is de gerenommeerde business school van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Gesitueerd in een kennisrijke omgeving, staat de Rotterdam School of Management garant voor innovatieve managementopleidingen. RSM biedt internationale full-time en part-time MBA programma's en een scala aan open en in-company management opleidingen voor managers in het bedrijfsleven, non-profit sector en overheid. Wereldwijd behoort de RSM tot de top van business schools.