Politiebericht Groningen

Dinsdag 19 december 2000

Dagelijkse berichten

Tolbert: aanhouding na vernieling
In de A. Simmelinkstraat in Tolbert heeft de politie gisteravond een 16-jarige jongen uit die plaats aangehouden. De jongen vernielde na een ruzie met zijn moeder en haar vriend een deur van zijn ouderlijke woning en beschadigde tevens de auto van zijn moeder. De gewaarschuwde politie nam de knaap mee naar het bureau waar van hem een verklaring werd opgenomen. Na verhoor is de jongen elders ondergebracht. In overleg met hem en zijn moeder wordt vandaag een hulpverleningstraject in werking gezet.

Warfhuizen: auto in beslag genomen
De politie heeft gisteravond de auto van een 33-jarige vrouw uit Leens in beslag genomen. Surveillerende politiemensen zagen de auto rijden die werd bestuurd door de vriend van de eigenaresse, een 47-jarige man uit Roden. Het rijbewijs van de man is ongeldig verklaard en hem is wegens rijden onder invloed de rijbevoegdheid ontzegd. Ondanks het feit dat de man ook voor het rijden tijdens de ontzegging al eerder is aangehouden en bekeurd blijft hij rijden, meestal in de auto van zijn vriendin. Tegen de man is opnieuw proces-verbaal opgemaakt wegens rijden terwijl de rijbevoegdheid in ontzegd. Hij is na verhoor heengezonden.

Stadskanaal: inbraak in containers
Het afgelopen weekend werd ingebroken in een drietal opslagcontainers op een bouwterrein aan de Alteveersterweg in Stadskanaal. Uit de containers, eigendom van een bouwbedrijf uit Grijpskerk, werden diverse goederen gestolen waaronder elektrische gereedschappen en een buitenboordmotor. In totaal werden goederen ter waarden van 15.000 gulden gestolen.

Veendam: bromfiets in beslag genomen
Gistermiddag heeft de politie proces-verbaal opgemaakt tegen een 20-jarige man uit Wildervank. De man reed op de Kieler Bocht in Veendam op een bromfiets van een kennis uit Nieuwe Pekela. Bij een test op de rollenbank bleek de bromfiets te veel vermogen te hebben en te kunnen rijden met een snelheid van in ieder geval 100 km per uur. De brommer is door de politie in beslag genomen en wordt aan een technisch onderzoek onderworpen.

Groningen: inbraak in bakkerswinkel
Maandagochtend heeft de politie een 36-jarige man aangehouden die probeerde in te breken in een bakkerswinkel aan de Parkweg. De man was oor de bakker betrapt toen hij via een wc raampje de zaak binnen klom. Doordat binnendeuren op slot zaten kon de man niet verder. Na verhoor aan het politiebureau is de man heengezonden.

Groningen: botsing
Op de Stationsweg botsten maandagmiddag drie voertuigen op elkaar. Een 25-jarige man uit Groningen zag te laat dat zijn beide voorgangers tot stilstand waren gekomen. Hij botste vervolgens met zijn auto tegen de auto van een 61-jarige Groningse, waarna zij met haar auto tegen de auto van een 23-jarige stadjer reed. Alle voertuigen liepen schade op. De 23-jarige bestuurder moest met nekletsel naar een ziekenhuis.

Haren: inbreker overlopen
Een 53-jarige bewoonster van de Kerklaan te Haren overliep maandagavond een inbreker in haar huis. De vrouw hoorde plotseling geluiden in haar bijkeuken. Toen zij op onderzoek ging trof zij een onbekende man in de bijkeuken aan, die via een uitzetraam de woning was binnengeklommen. De vrouw wist de man weg te jagen zonder dat hij kans zag iets weg te nemen.

Wehe den Hoorn: botsing
Bij een botsing op de N361 raakte een 52-jarige man uit Leens gewond aan zijn schouder. De auto van het slachtoffer werd aangereden door de auto van een 42-jarige man uit Warfhuizen. De Warfhuister verleende geen voorrang aan het slachtoffer. Het voertuig van de man uit Leens raakte total loss. Hij moest met schouderletsel naar een ziekenhuis.

Nieuweschans: vervalst paspoort
Bij de grensovergang van Nieuweschans is door de Koninklijke Marechaussee een 38-jarige vreemdeling aangehouden. De man trachtte de grens over te steken met een vervalst paspoort. In zijn kleding troffen de politiemensen echter ook zijn eigen paspoort aan. De man is voor onderzoek van de vreemdelingenpolitie ingesloten.

Oude Pekela: mishandeling
Op de Veenroe heeft de politie afgelopen nacht een 21-jarige man uit Oude Pekela aangehouden. De man bleek een beveiligingingsmedewerk te hebben bedreigd en geslagen. Toen de politie ter plaatse kwam bleek de verdachte inmiddels vertrokken, maar na een korte zoektocht werd hij in de omgeving gevonden. Hij werd ingesloten. De 33-jarige beveiligingsmedewerker liep door de klappen een hersenschudding op. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht.

Leek: auto van de weg geraakt
Op de Midwolderweg raakte maandagochtend een 33-jarige man uit Tolbert met zijn auto en aanhangwagen van de weg. De aanhangwagen van de man bleek zo zwaar beladen te zijn dat de auto begon te slingeren en het geheel in de berm vast kwam te staan. Een takelwagen moest de auto weer op de weg helpen. Na een weging bleek het voertuig ruim 100 % overbeladen te zijn. De man kreeg een proces verbaal.

Inlichtingen: afdeling Communicatie, 0900 - 8844