TKH neem Javocom B.V. over

Datum nieuwsfeit: 19-12-2000
Bron: Twentsche Kabel Holding NV
Twentsche Kabel Holding NV

N.V. Twentsche Kabel Holding (TKH)

TKH neemt Javocom B.V. over

TKH heeft overeenstemming bereikt over de overname van Javocom B.V.. Javocom is actief op het terrein van technische computer supplies en computer verbruiksartikelen. De onderneming is gevestigd in Geleen, heeft 25 medewerkers en verwacht in 2000 een omzet van circa ¤ 15 mln.

Met deze acquisitie versterkt TKH de marktpositie van haar werkmaatschappij Intronics op het terrein van technische computer supplies (connectivity). Javocom wordt een dochteronderneming van Intronics en zal zich vooral richten op de detailhandel. Intronics kan hierdoor beter inspelen op de toenemende vraag naar one-stop shopping oplossingen in de retail.

De overname wordt uit eigen middelen gefinancierd en zal een positieve bijdrage leveren aan de winst per aandeel. De overname wordt vanaf 1 december meegeconsolideerd.

Haaksbergen, 19 december 2000

Raad van Bestuur

Nadere informatie
De heer W.J. Weegink
telefoon (053) 573 29 00

Internet
www.tkh.nl

Profiel

N.V. Twentsche Kabel Holding (TKH) is een internationaal opererende groep ondernemingen die in toenemende mate actief zijn als leverancier van systemen en netwerken in de informatie- en telecommunicatietechnologie en elektrotechniek. De focus van de onderneming richt zich op de productie van en de handel in speciaalkabel en op
ICT-systemen en -netwerken. Met systeemontwerp, one-stop shopping en turnkey leveringen bereikt TKH haar doelstelling van optimale dienstverlening aan de klant.

Over 1999 behaalde TKH met 2671 medewerkers een omzet van EUR 524 miljoen en een nettowinst van EUR 29,8 miljoen. De doelstelling is in de voor de onderneming relevante marktsegmenten een gemiddelde jaarlijkse omzetgroei te realiseren van ten minste 15%, zowel autonoom als door middel van acquisities, met daarbij een winstgroei van tenminste 10% per aandeel. TKH is zich bij de realisatie van haar financiële doelstellingen bewust van haar positie, verantwoordelijkheden en verplichtingen ten opzichte van alle relevante belangengroepen van de onderneming en het milieu.

TKH heeft een decentrale organisatiestructuur, die bestaat uit vier groepen: de kabelproductiegroep, de technische handelsgroep, de kabelhandelsgroep en de machinegroep. Deze structuur zorgt enerzijds voor een grote mate van flexibiliteit en goede ontwikkelingsmogelijkheden per groep. Anderzijds wordt door samenwerking en synergie de marktgerichtheid waar mogelijk vergroot. Continue aandacht voor onderzoek en ontwikkeling zorgt voor een geavanceerd producten- en dienstenpakket. Dit wordt verkocht in met name Noordwest- en Oost-Europa. Tevens is er een belangrijke en groeiende marktpositie in
Zuid-Oost Azië en in China.

www.tkh.nl