Verontwaardiging over Duits belastingplan

Datum nieuwsfeit: 19-12-2000
Ernst & Young

Verontwaardiging over Duits belastingplan

Duitsland wil alsnog een wet invoeren die voor buitenlandse bouwbedrijven nadelige fiscale gevolgen heeft. De ondernemingen moeten 15% van de aanneemsom afdragen aan de fiscus. Volgens een verontwaardigd Midden en Klein Bedrijf (MKB) kan dit bedrag worden teruggevorderd via een uiterst ingewikkelde teruggaafsom. Deze maatregel kost Nederlandse bedrijven jaarlijks 750 miljoen gulden. Het MKB heeft staatssecretaris Bos van Financiën gevraagd binnen een maand actie te ondernemen tegen de invoer van de 15% regeling. Als dit niet lukt dan wil het MKB via een juridische procedure proberen eurocommissaris Bolkestein te laten ingrijpen.
...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen