Discussie-avond woningplannen Stadspark Groningen

Datum nieuwsfeit: 19-12-2000
SP afdeling Groningen

Discussie-avond over woningplannen in Stadspark op 19 december

In het voorjaar kwam de VVD met een initiatiefvoorstel in de gemeenteraad om op drie plaatsen in het Stadspark huizen te gaan bouwen. Met de opbrengst uit de grondverkoop kon dan de rest van het park opgeknapt worden. De SP reageerde meteen. We deelden in de wijken rond het park folders uit waarin we de mensen opriepen de VVD te bestoken met brieven, telefoontjes en e-mailberichten. Ook daagden we de VVD uit voor een openbaar debat over haar plan. Het is lang stil geweest, ook al omdat de plannen nog niet in de raad besproken zijn. Maar nu is er nieuws: de VVD gaat zelf een debat organiseren over haar plannen en heeft de SP uitgenodigd als tegenstander. Die uitnodiging hebben we aangenomen. En dus debatteert SP-fractievoorzitter Peter Verschuren op dinsdagavond 19 december met VVD-fractievoorzitter Remco Kouwenhoven over de VVD-plannen met het park. Plaats van handeling: Stadsparkpaviljoen. Iedereen is van harte welkom, de avond begint om 20.00 uur.