SEAGULL introduceert nieuwe HTML-to-Host oplossing

Bron: Seagull Holding NV
Seagull Holding NV

SEAGULL introduceert nieuwe HTML-to-Host oplossing

TigerRayTM zorgt voor een directe link tussen HTML front-ends en host applicaties terwijl bestaande applicatie logica gehandhaafd blijft.

ATLANTA 19 December, 2000 SEAGULL (AEX:SEAGULL) introduceert vandaag TigerRay®, een nieuw softwareproduct dat op een razendsnelle manier specifieke host applicatiefuncties via het web toegankelijk maakt. TigerRay is een end-to-end oplossing, die zorgt voor een directe link tussen host applicaties en web infrastuctuur, gebruikmakend van standaard HTML, zonder dat de host applicaties behoeven te worden aangepast.

TigerRay is ontwikkeld om zog. 'selfservice' applicaties te maken die via het web toegang verschaffen tot business functies in mainframe of in midrange applicaties. Voorbeelden zijn eenvoudige handelingen zoals "check mijn account informatie" en "controleer mijn order status". Voor bedrijven waarin host applicaties een belangrijke rol spelen in de dagelijkse activiteiten is TigerRay® de ideale oplossing, omdat het zorgt voor een directe integratie tussen web en host applicaties. De gebruiker kan snel zelf via zijn webbrowser de informatie opvragen en realtime communiceren met specifieke functies in de host systemen.

"Vaak krijgen wij van onze klanten die zich bezighouden met e-business, het verzoek tot een mogelijkheid om via het web toegang te krijgen tot specifieke host applicaties, zoals "Update een adres" of "Zoek informatie van mijn klant", zegt Andre den Haan, vice president Product Strategy. "TigerRay is dan ook speciaal voor dit soort implementaties ontwikkeld. Juist voor die klanten die een HTML pagina als user interface gebruiken en waarbij het business proces vaak een simpele vraag/antwoord transactie is. Met TigerRay wordt de 'selfservice' functie net zo eenvoudig als iedere andere actie op een commerciële website en het TigerRay ontwikkelingstraject is snel en gemakkelijk."

"In de huidige e-businessomgeving is het belangrijk om een web interface aan te bieden, die toegesneden is op de specifieke business- en gebruikersbehoeften," zegt Kim Addington, senior vice president Marketing bij SEAGULL. "Sommige gebruikers hebben voldoende aan een eenvoudige mogelijkheid om bepaalde informatie op te vragen of te wijzigen, waar anders een inefficient proces van papierwerk en mankracht voor nodig zou zijn, en die zonder een web applicatie alleen maar tijdens kantooruren uitgevoerd zou kunnen worden. Met TigerRay kunnen bedrijven op snelle wijze een HTML interface ontwikkelen voor bestaande bedrijfs functies en daardoor de efficientie en klanttevredenheid verbeteren."

De architectuur van TigerRay
TigerRay bestaat uit een ontwikkelomgeving: een "point-and-click" tool waarmee de bedrijfsprocessen kunnen worden opgenomen, de HTML interface wordt gegenereerd en de navigatielogica wordt vastgelegd. Daarnaast bevat TigerRay een Server die de HTML interface aan de browsers doorgeeft en Gateways die toegang verschaffen tot de host applicaties. Zoals bij alle SEAGULL producten, is het bij TigerRay niet nodig om bestaande applicatie logica te dupliceren of te wijzigen, waardoor significante tijd- en kostenbesparingen gerealiseerd kunnen worden.

Prijzen en beschikbaarheid
TigerRay is wereldwijd beschikbaar via SEAGULL's Verkoopkanalen. Bedrijven kunnen meer informatie ontvangen door contact op te nemen met SEAGULL : +31 (0)78 632 2800 of te e-mailen naar (info@seagullsw.com).

Over SEAGULL
SEAGULL biedt softwaretechnologie waarmee bedrijfsapplicaties worden geopend voor Web, Wireless en Windows toegang en waarmee strategische e-business applicaties kunnen worden geïntegreerd met back-office systemen. Met de technologie van SEAGULL kunnen gebruikers bedrijfsprocessen uitvoeren op elk moment, op elke plaats en met elk gewenst apparaat, en kunnen ontwikkelaars snel de nieuwe online onderneming verbinden met de back-office. Het bedrijf is genoteerd op de Amsterdamse Effectenbeurs onder het symbool SEAGULL. Voor meer informatie kunt u SEAGULL's website bezoeken op www.seagullsw.com.

SPECIALE OPMERKING: Alle beweringen in dit persbericht aangaande operationeel resultaat, gebeurtenissen of ontwikkelingen die wij verwachten, inclusief algemene optimistische uitspraken en uitspraken met betrekking tot de vooruitzichten en verwachtingen voor het bedrijf, zijn op de toekomst gericht. Deze toekomstgerichte uitspraken zijn en zullen zijn gebaseerd op de inzichten en veronderstellingen van het management op dat moment met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen en operationele resultaten. Aan de uitspraken zijn bepaalde risico's en onzekerheden verbonden waardoor de actuele resultaten kunnen afwijken, inclusief maar niet beperkt tot het vermogen van het management om groei te beheersen en gekwalificeerd personeel aan te nemen en te behouden; onvoorspelbare vraag door de klanten; hevige concurrentie; snelle technologische veranderingen; onvoorspelbare marktacceptatie van nieuwe producten; en marktschommelingen en/of afname van softwareaanschaf door bijzondere omstandigheden.

OPMERKING: Het juiste gebruik van de naam SEAGULL is volledig met hoofdletters.

Voor overige informatie:
Jenny Beers, SEAGULL