Veer Palthe Voûte NV neemt vermogensbeheerder over

Datum nieuwsfeit: 19-12-2000

Veer Palthe Voûte NV neemt vermogensbeheerder over

Veer Palthe Voûte NV, vermogensbeheerder en bank gevestigd te Gouda, maakt bekend dat overeenstemming is bereikt met betrekking tot de overname van alle aandelen van Drechsel Beleggingen BV gevestigd te Leiden. Drechsel Beleggingen BV is een zelfstandige vermogensbeheerder die zich richt op discretionair vermogensbeheer voor vermogende particulieren. Met betrekking tot de omvang van het vermogen onder beheer en het bedrag dat met de transactie is gemoeid, worden geen mededelingen gedaan.

De activiteiten van de overgenomen vennootschap zullen geleidelijk worden geïntegreerd in de bestaande activiteiten van Veer Palthe Voûte. De overname van Drechsel Beleggingen BV past in de filosofie van Veer Palthe Voûte om door middel van overnames van vermogensbeheerders te komen tot een groei van het vermogen onder beheer.

Veer Palthe Voûte NV is sedert mei 1999 onderdeel van de Dresdner Bank Groep. Sedert juni van dit jaar beschikt Veer Palthe Voûte NV over een algehele bankvergunning. Veer Palthe Voûte NV was de initiërende partij achter de succesvolle bieding van Dresdner Bank Luxembourg SA en de ABN AMRO Bank op De Dordtsche Petroleum Maatschappij en Maxwell Petroleum, eerder dit jaar. Deze succesvolle transactie en de hieruit voorvloeiende naamsbekendheid heeft mede geleid tot een aanzienlijke groei van het vermogen onder beheer. Recent lanceerde Veer Palthe Voute NV tezamen met Delta Lloyd Nuts Ohra een succesvol nieuw beleggingsfonds, het Delta Deelnemingen Fonds NV.

Gouda, 19 december 2000.

Voor nadere informatie: