Ballast Nedam en Heijmans bouwen aan de Hemboog spoorlijn

InlichtingenPublic Relations
Telefoon(020) 545 34 35

BALLAST NEDAM EN HEIJMANS BOUWEN AAN DE HEMBOOG SPOORLIJN

De Combinatie Hemboog, waarin Ballast Nedam en Heijmans elk voor 50% participeren, gaat in opdracht van NS Railinfrabeheer bouwen aan de Hemboog spoorlijn. De Hemboog is een gebogen, dubbele spoorlijn van 3.300 meter lang tussen de lijn Zaandam-Amsterdam (de Zaanlijn) en de lijn Amsterdam-Schiphol (de Westtak). Met de opdracht is ruim 138 miljoen gulden gemoeid.

Het werk bestaat onder meer uit de bouw van pijlers, funderingen en enkel- en dubbelsporige brugdekken van kokerliggers en plaatliggers. Bijkomende werkzaamheden zijn het verlagen van het wegdek van de Wiltzanghlaan en het uitvoeren van diverse tijdelijke wegomleggingen ter plaatse van het Orlyplein.

Een deel van het werk moet vlak bij de in gebruik zijnde spoorlijn worden uitgevoerd, waarbij strenge veiligheidseisen gelden.

Het werk is inmiddels gestart, de oplevering staat gepland voor 1 december 2003.