Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Eerste dynamic HTML-advertentie in Nederland

Datum nieuwsfeit: 20-12-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
WebAds en The Media Difference realiseren eerste dynamic HTML-advertentie in Nederland

Amsterdam, 20 december 2000 - WebAds Internet Advertising en The Media Difference introduceren in opdracht van Talkline, telecom- en Internetprovider, een voor Nederland vernieuwende advertising-techniek. Met deze uiting bieden zij voor het eerst de mogelijkheid om dynamic HTML in een on line advertentie toe te passen. Voor de totstandkoming van het dynamic HTML-ontwerp heeft WebAds het bureau Rhinocreations ingeschakeld.

De campagne wordt van 21 december 2000 tot en met 23 december 2000 getoond op vier verschillende websites (www.bib.nl, www.viaveiling.nl, www.wappen.nl en www.message4u.nl). Uit onafhankelijk onderzoek van Multiscope is gebleken dat de bezoekers van deze sites het best in het profiel van de door Talkline beoogde doelgroep vallen. De advertentie is gericht op het oproepen van associaties met het merk bij de doelgroep.

Dynamic HTML is een technologie die al enige tijd bestaat, maar die door hebben de uitdaging aangenomen om als eerste in Nederland met behulp van deze technologie een interactieve reclame-uiting te maken voor Talkline," zegt Xavier Schijffelen, algemeen directeur van WebAds.

John Hoedjes, managing partner van online mediabureau The Media Difference: "Vanaf het ontwikkelen van het concept heeft Talkline duidelijk gemaakt, dat zij vérder wilde gaan dan de gebruikelijke buttons en banners voor haar webvertising-campagne. Juist doordat zij veel belang hecht aan het oproepen van positieve gevoelens bij haar merk, hebben wij Talkline geadviseerd dynamic HTML-ontwerp van WebAds toe te passen."

Over WebAds Internet Advertising
WebAds is het eerste zelfstandige en onafhankelijke Nederlandse advertentienetwerk dat zich primair richt op het plaatsen van advertenties op het Internet. Het bedrijf is opgericht in 1997. WebAds heeft inmiddels een netwerk opgebouwd van drukbezochte sites, dat zij intensief inzet bij de webvertising-campagnes.
Door de combinatie van uitgebreide kennis over de bezoekers van de sites, toepassing van innovatieve technologie en een netwerk van drukbezochte sites heeft WebAds de middelen in handen om uiterst effectief advertentiecampagnes te plaatsen op het World Wide Web.

Over The Media Difference
The Media Difference is een onafhankelijk full service mediabureau dat zich specialiseert in on line media. Het bureau is opgericht in februari 2000 door John Hoedjes en Emile van den Berg. Door de brede media-achtergrond van beide oprichters kenmerkt The Media Difference BV zich als dé schakel tussen traditionele media en de nieuwe on line wereld.

Voor meer informatie:
WebAds Internet Advertising
Xavier Schijffelen / Tjeerd Kooij
Telefoon: 020 62 61 634
E-mail: (xavier@webads.nl) / (tjeerd@webads.nl)

Lammers van Toorenburg PR
Charly Lammers van Toorenburg / Leonie Schouwenaar Telefoon 030 65 65 070
E-mail: (charly@lvtpr.nl) / (leonie@lvtpr.nl)

The Media Difference
John Hoedjes
Telefoon: 020 548 60 70
E-mail: (jhoedjes@mediadifference.nl)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie