Autodesk inventor 4 beschikbaar

Datum nieuwsfeit: 20-12-2000

AUTODESK INVENTOR 4 BESCHIKBAAR
NAADLOZE OVERGANG VAN 2D- NAAR 3D-ONTWERP VOOR MECHANISCHE ONTWERPERS

Nieuwe versie bouwt voort op troeven van Autodesk Inventor: Single day productivity, adaptive technology, snel en flexibel omgaan met grote samenstellingen en de mogelijkheid om samenwerking te realiseren over verschillende afdelingen of locaties

Rotterdam, december 2000 -- Autodesk (Nasdaq: ADSK) is gestart met de distributie van versie 4 van Autodesk Inventor, de krachtige software voor mechanisch ontwerp in 3D. Autodesk heeft deze recentste versie met tal van nieuwe functies net vijf maanden na versie 3 vrijgegeven met de nadruk op een vlotte overgang van technisch ontwerp in 2D naar 3D en met het volledigste toolset voor industrieel machineontwerp momenteel op de markt aanwezig. Deze versie bevat meer dan 150 nieuwigheden, onder meer volledige compatibiliteit met DWG-bestanden, zodat AutoCAD-gebruikers hun eigen gegevens vlotter kunnen gebruiken met de Autodesk Inventor-software. Bovendien bouwt deze versie voort op de reeds bestaande voordelen van Autodesk Inventor zoals single day productivity, de adaptive technology, de snelheid bij het werken met grote samenstellingen en de capaciteit om samenwerking te realiseren tussen afdelingen en vestigingen

"Met de eerste versie van Autodesk Inventor die vorig jaar uitkwam mikten we op grote bedrijven die aanvankelijk parametrische software van onze concurrenten gebruikten. Autodesk heeft heel wat marktaandeel gewonnen in dat domein," aldus Robert Kross, vice president van de Manufacturing Market Group bij Autodesk. "Met versie 4 breiden we de doelgroep van Autodesk Inventor uit tot alle technische ontwerpers en dan vooral 2D-ontwerpers die willen overgaan naar 3D. De nieuwe functies van Autodesk Inventor 4 zijn bestemd om deze overgang zo vlot mogelijk te laten verlopen en de klant te helpen om hun eigen Autodesk-gegevens optimaal te gebruiken. Met ontwerp in 3D geniet de klant van de uitzonderlijke kracht die in de Autodesk Inventor-software is ingebouwd."

Nieuwe functies
Naast aanzienlijke prestatieverbeteringen en verkleinen van de bestandsomvang zijn de opmerkelijkste nieuwigheden van Autodesk Inventor 4 in drie categorieën onder te verdelen:

1. single day productivity, d.m.v. verbeteringen aan het schetsgedeelte, een verbeterde visuele feedbackfunctie, de nieuwe iMates-technologie en Sketch Doctor.

2. DWG-compatibiliteit. Dit betekent dat gebruikers die de overgang willen maken naar Autodesk Inventor hun waardevolle DWG-gegevens niet zullen verliezen. Men kan ook DWG-bestanden exporteren bij communicatie met leveranciers en klanten die 's werelds meeste gebruikte formaat voor ontwerpinformatie gebruiken. Daarnaast is er een nieuwe tool Dimension Style Manager, die helpt bedrijven hun eigen ontwerpstandaarden te stroomlijnen.
3.Technologieverbeteringen die de gebruiker helpen om ontwerpinformatie op een efficiëntere manier aan te maken en uit te wisselen. Zoals de vernieuwende adaptieve technologie in Autodesk Inventor 4; deze werd grondig uitgebreid met het oog op de integratie van adaptieve probleemoplossing op meerdere niveaus. Tevens is er nu "Family-of-Parts" aanwezig; een tool waarmee de mogelijkheden van het ontwerpbeheersysteem Design Elements aanzienlijk worden uitgebreid. Daarnaast bevat Autodesk Inventor 4 ook vele nieuwe troeven inzake assemblagemodellering die de kracht van de software in het domein van grote assemblages nog opdrijft. Tenslotte zijn er ook belangrijke ingebouwde toepassingen op het gebied oppervlakteontwerp en plaatwerk.

Over Autodesk
Autodesk is 's werelds belangrijkste leverancier van software voor technisch ontwerpen. Het gebruik van het Internet speelt een centrale rol in de software van Autodesk en verbindt de ontwerp-omgeving met het web. Autodesk biedt software en Internet-portaaldiensten aan, waarmee gebruikers dankzij de kracht van de digitale ontwerp-omgeving, hun productiviteit kunnen verhogen. Autodesk is een van de grootste softwarebedrijven ter wereld; vier miljoen gebruikers wereldwijd gebruiken oplossingen van Autodesk om hun ontwerpen te kunnen realiseren. Voor meer informatie en voor de gegevens van de Authorized Autodesk Resellers, kunt u terecht op www.autodesk.nl of www.autodesk.be. Informatie over de producten van Discreet, een divisie van Autodesk die software ontwikkelt voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames, is te vinden op www.discreet.com. Het Autodesk-aandeel is genoteerd op de NASDAQ-beurs onder het symbool ADSK

Opmerking voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met:
Creative Strategies, John Kinnart,
Streekbaan 196, B 1800 Vilvoorde.
Tel.: +32 2 267 41 60, fax: +32 2 267 12 89, e-mail: postmaster@creative-strategies.be