Evidian lanceert AccessMaster 5.2E

Datum nieuwsfeit: 20-12-2000

Evidian vergemakkelijkt de installatie van beveiligde Single Sign-On software

Evidian voegt een innoverende grafische SSO-builder toe aan AccessMaster 5.2E.

AccessMaster 5.2E staat voor eenvoudige beveiligde toegang tot IT- en Internet-toepassingen, met snelle 'time to value' en verminderde exploitatiekosten

Amsterdam, december 2000- Inspelend op de marktvraag naar beveiligde, gebruiksvriendelijke en beheerbare toegang tot bedrijfstoepassingen vanaf iedere locatie, heeft Evidian, leverancier van beveiligde e-infrastructuurbeheersoftware, release 5.2E (Extended) uitgebracht van zijn Single Sign-On (SSO) software voor het AccessMaster productenaanbod.

AccessMaster 5.2E biedt beveiliging, installatiegemak en geautomatiseerde drag-and-drop configuratie­tools. Voor het eerst beschikken grote bedrijven over een standaardoplossing waarmee vanaf de desktop-PC van de gebruikers beveiligde en gebruiksvriendelijke SSO-toegang mogelijk wordt tot legacy, client/server- en interactieve Internet-toepassingen toepassingen. Deze functionaliteit verbetert de beveiligingsniveaus en de productiviteit van de gebruiker, terwijl de kosten voor de helpdesk verminderen.

AccessMaster SSO 5.2E biedt een intuïtieve, grafische beheerinterface, waarmee de beveiligings­verantwoordelijke in enkele minuten met eenvoudige 'drag and drop'-functies de Single Sign-On procedures kan definiëren. Daarna kan hij voor elk soort gebruiker (bijv. marketing, verkoop, financiën) het Windows-bureaublad ontwerpen. In tegenstelling tot andere SSO-producten zijn scripting of specifieke ontwikkelingen niet vereist.

Met AccessMaster SSO 5.2E worden gebruikerprofielen en wachtwoorden beheerd in een beveiligde en gecentraliseerde repository, die automatisch met behulp van de AccessMaster beleidssoftware, gevuld kan worden vanuit de bestaande systemen, of rechtstreeks door de gebruiker vanaf zijn desktop, als hij voor het eerst inlogt of als de toepassing een nieuw wachtwoord vereist. De SSO-software kan automatisch met een aantal muisklikken geïmplementeerd worden op duizenden PC's, dit dankzij het embedded configuration management en de software distribution-applicaties.

Complementair aan de nieuwe SSO 5.2E software, lanceerde Evidian onlangs Web SSO, een gateway die single sign-on uitsluitend voor op het web-gebaseerde toepassingen biedt. Web SSO is gericht op Internet- en extranet-partners, omdat er geen software op de PC van de gebruikers geïnstalleerd behoeft te worden. Evidian SSO en Web SSO hebben een gemeenschappelijke beveiligingsrepository en beheerregels. Zo kunnen organisaties een consequent beveiligings- en SSO-beleid voor hun werknemers en zakenpartners implementeren.

AccessMaster SSO 5.2E is het enige beveiligde SSO-pakket

Dankzij AccessMaster SSO hoeven eindgebruikers zich niet langer door tientallen wachtwoorden per dag te worstelen. Bij het begin van de dag dient elke gebruiker zich slechts één keer vanaf een beveiligde PC te authentificeren bij de AccessMaster centrale beveiligingsserver door middel van een smartcard of versleuteld wachtwoord. Door deze eerste beveiligde log-in wordt het SSO-profiel van de gebruiker opgeroepen en verschijnt de gepersonaliseerde bureaubladomgeving op zijn PC. Alle verdere log-ins in toepassingen waarvoor hij gemachtigd is, met name legacy, client/server-toepassingen (zoals Oracle of SAP) of Internet via Microsoft- of Netscape-browsers zijn transparant voor de gebruiker. De AccessMaster SSO-software haalt de nodige wachtwoorden uit het gebruikerprofiel en biedt ze aan elke toepassing aan.

Dankzij SSO hoeven gebruikers zich geen zorgen meer te maken over hun wachtwoordbeheer. Het verbetert het gebruiksgemak, de mobiliteit en de productiviteit: Beveiliging en wachtwoordbeleid worden afgedwongen en de mobiliteit wordt vergemakkelijkt, want de gebruikers kunnen hun profielen oproepen vanaf elke PC in het bedrijf waarop AccessMaster SSO 5.2E software draait. De inlogtijd wordt gereduceerd en de helpdesk-oproepen verminderen met maximaal 40%.

Door zijn overkoepelende benadering is AccessMaster de enige oplossing die de problemen bij beveiliging, beheerbaarheid en implementatie overwint, problemen, die eigen zijn aan SSO- of wachtwoord-synchronisatie-oplossingen:

Ø Beveiliging - AccessMaster maakt geavanceerde methoden voor gebruikersauthentificatie mogelijk, zoals met smartcards. Het behoudt elk wachtwoord en bijgevolg ook de individuele beveiliging van elke toepassing.

Ø Beheerbaar - Met zijn op functie gebaseerd beleid en beveiligingsrepository, dat gedeeld wordt gebruikt door SSO en andere AccessMaster-modules (Web SSO, User Policy, Application Security, Remote Access en Firewall) kunnen de met beveiliging belaste functionarissen met behulp van AccessMaster automatisch het toegangsbeleid voor legacy, client/server-toepassingen, Internet-toepassingen en remote-access aanscherpen. Door zijn modulariteit biedt AccessMaster een volledige en consequente reeks beveiligingsoplossingen. Dit resulteert in verbeterderde controlemogelijkheden en een grotere consistentie tussen componenten, terwijl de administratieve belasting daalt.

Ø Implementatie - AccessMaster vergt geen wijziging van de systemen en kan snel worden geïmplementeerd op iedere willekeurige applicatie. Met de intuïtieve, 'drag and drop' grafische interface kan de gebruiker of de beheerder in slechts enkele seconden de toepassingen definiëren die door SSO moeten worden bewaakt. De implementatie op de PC's gebeurt automatisch.

Over Evidian

Evidian, dochteronderneming van Groupe Bull, is een toonaangevende leverancier van beveiligde e-infrastructuurbeheersoftware. De producten omvatten software voor bedrijfsbeveiliging en Internet-beheer (AccessMaster), software voor het beheer van bedrijfsnetwerken en toepassingen (OpenMaster), geavanceerde storingsbeheersoftware voor dienstenleveranciers en fabrikanten van telecommunicatieapparatuur (OpenMaster for Telecom), plus software voor een evenwichtige verdeling van de taakbelasting en automatische 'fail-over' in Internet en bedrijfstoepassingen (SafeKit). Evidian heeft zijn hoofdkantoor in Billerica, Massachussets, en beschikt over onderzoeks-, ontwikkelings-, verkoop-, marketing- en service-afdelingen in de V.S. en Europa. Meer informatie over Evidian en zijn producten is te vinden op www.Evidian.com.

Groupe Bull

Bull is een internationaal IT-bedrijf met vestigingen in meer dan 100 landen. In 1999 behaalde Bull een omzet van 3,8 miljard euro. Bull heeft een ruim aanbod oplossingen voor e-commerce en Internet, die zich concentreren rond drie gebieden:

q integratie-oplossingen, dankzij een ruime expertise in consultancy en integratie van systemen,

q infrastructuur-oplossingen die een hoge beschikbaarheid en veiligheid bieden dankzij een uitgebreide kennis van systemen en een ruim aanbod aan servers (GCOS, Unix en Intel), software voor het administratief- en beveiligingsbeheer van netwerken en smartcards.

q oplossingen voor informatiebeheer en IT-ondersteuning

Bull is in Nederland gevestigd aan de Hogehilweg 21, 1101 CB Amsterdam-Zuidoost, tel. 020 - 430 26 11. Meer informatie is te vinden op Internet: www.bull.com, www.bull.be en voor informatie betreffende smartcards op www.cp8.bull.net .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Creative Strategies, Brigitte Lagrou
Groupe Bull, Jan Aerts

Streekbaan 196
Hogehilweg 21

1800 Vilvoorde (België)
1101 CB Amsterdam-Zuidoost (Nederland)

Tel: +32 (0)2 267 41 60, fax:+32 (0)2 267 12 89
Tel: +31 (0)20 430 26 11, fax: +31 (0)20 430 29 17