SNS Reaal Groep verkoopt Reaal Verzuimverzekeringen N.V.

Datum nieuwsfeit: 20-12-2000
SNS Reaal Groep

SNS Reaal Groep verkoopt Reaal Verzuimverzekeringen N.V. en een minderheidsbelang in Arbo Groep aan Achmea

20 december 2000

Achmea en SNS Reaal Groep hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van Reaal Verzuimverzekeringen N.V. door SNS Reaal Groep aan Achmea. Door deze verkoop gaan 12.000 polissen met een premiebedrag van circa f 85 miljoen per jaar over naar Achmea. Ook het 25% belang van SNS Reaal Groep in de Arbodienst Groep GAK (AGG) wordt in de verkoop betrokken. Hierdoor wordt Achmea volledig eigenaar van AGG.
De verkoop zal per 1 juni 2001 worden gerealiseerd.

SNS Reaal Groep rekent ziektewetproducten niet tot haar kernactiviteiten, terwijl Achmea een sterke positie heeft opgebouwd in het private stuk sociale zekerheid.

Reaal Verzuimverzekeringen N.V. bood haar ziektewetverzekeringen zowel onder de naam Reaal Verzekeringen als onder Gak-label aan. Vanaf 1 juni 2001 zullen alle over te dragen polissen onder het Gak-label worden gevoerd.
Gak Verzekeringen voerde reeds de administratie. Als gevolg daarvan heeft de verkoop van Reaal Verzuimverzekeringen N.V. geen personele consequenties.

Voor meer informatie:

SNS Reaal Verzekeringen