Bol.com actief in China met Chinese website

Datum nieuwsfeit: 20-12-2000

Shanghai, München, Baar (Zwitserland), 20 december 2000

BOL.COM ACTIEF IN CHINA MET 16DE WINKEL

Media- en entertainmentwinkel bol.com is van start gegaan met een Chinese website. De lancering in China (www.bolchina.com) is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen bol.com en de Bertelsmann China Book Club, die daar sinds 1997 actief is en meer dan 1,5 miljoen leden heeft. De start van bol.com in China, een half jaar na de lancering in Japan, is een volgende stap in de internationale strategie van bol.com. De lokale website richt zich - zoals alle bol.com winkels - op het nationale publiek met Chinese titels en content. Bij aanvang omvat het assortiment ruim 110.000 Chinese boektitels.

Naar schatting kopen Chinezen jaarlijks voor ruim 3,5 miljard Euro aan boeken. Op dit moment zijn zo'n 20 miljoen Chinezen online. De verwachting is dat dit cijfer in 2005 groeit naar 100 miljoen internetters, die zich vooral zullen bevinden in de steden Shanghai, Beijing en Kanton. Volgend jaar zal bol.com China uitbreiden met andere productgroepen. De media- en entertainmentwinkel is nu actief in 16 landen en 12 verschillende talen.

In Nederland is bol.com marktleider in de online verkoop van boeken, cd's, dvd's en video. Bol.com AG (Bertelsmann Online) is onderdeel van de Bertelsmann eCommerce Group en de meest internationale media- en entertainmentwinkel op internet. Vanaf februari 1999 zijn winkels in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Nederland, Spanje en Zwitserland online gegaan. Sinds maart 2000 is bol.com ook vertegenwoordigd in Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, Singapore, Maleisië, Hong Kong, Japan en sinds december in Italië en China. Wereldwijd hebben bezoekers van lokale websites van bol.com toegang tot meer dan 5 miljoen boektitels, 800.000 cd's en 50.000 video's en dvd's. Bol.com heeft op dit moment zo'n 450 medewerkers. Meer informatie over bol.com is te vinden op: www.bol.com/newsroom.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:

DLV Public Relations
Hella van Leeuwen