Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 20-12-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 10.20 uur
Snelheidscontroles

NIEUWEGEIN Gistermorgen tussen half tien en half elf zijn 44 bestuurders betrapt op het te hard rijden op de Batauweg. 710 bestuurders hielden zich wel aan de toegestane snelheid van 50 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 99 kilometer.

Op de Symfonielaan tussen kwart voor elf en kwart voor twaalf zijn 85 bestuurders betrapt. Hier passeerden 722 bestuurders de radarpost. Hier bedroeg de hoogst gemeten snelheid 85 kilometer per uur, terwijl 50 is toegestaan. Tussen tien over twaalf en tien over een gistermiddag zijn 86 bestuurders betrapt op te hard rijden op de Batauweg. Er passeerden 769 bestuurders. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 78, terwijl 50 is toegestaan.

Alle overtreders krijgen de bekeuring toegezonden.

Uitzitten gevangenisstraf

IJSSELSTEIN Een 20-jarige man uit IJsselstein zal de feestdagen in de gevangenis moeten doorbrengen. Politiemensen waren gisteravond naar zijn woning aan het Eurovisieplein in IJsselstein geroepen voor een geluidsoverlast. Toen zij de gegevens van de man natrokken, bleek dat hij nog 117 dagen gevangenisstraf moest uitzitten.

De man werd vervolgens aangehouden en overgebracht naar het bureau in afwachting van zijn overbrenging naar de gevangenis.