Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 20-12-2000

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 20-12-2000 Medieberichten woensdag 20 december 2000

Venray Woninginbraken, politie zoekt getuigen

VENRAY Sinds begin november zijn er in Venray zon 25 woninginbraken geweest, waarbij steeds op dezelfde manier is gewerkt. Een man belt in de vroege avonduren aan bij een woning en onderzoekt zo of de bewoners thuis zijn. Als dat niet het geval is breekt hij in of probeert dat. Een aantal inbraken zijn mislukt omdat de bewoners hun huizen beveiligd hadden met goed hang- en sluitwerk. De politie stelt bij iedere woninginbraak onder meer een buurtonderzoek in maar dat heeft nog niet geleidt naar een verdachte. Omdat het vermoeden bestaat dat de man ook wel eens heeft aangebeld bij een woning waar de mensen wel thuis waren (en dan met een smoesje vertrok) vraagt de politie die mensen contact op te nemen. Mogelijk kan aan de hand van een signalement de dader achterhaald worden. Getuigen wordt gevraagd te bellen met het telefoonnummer 0900-8844. Verder adviseert de politie u nog eens kritisch naar uw hang- en sluitwerk te kijken en de woning van uw buren in de gaten te houden als u weet dat daar niemand thuis is.

Helden bedrijfsongeval

HELDEN Een 52-jarige man uit Baarlo is dinsdagmiddag gewond geraakt toen hij onder een vallende stapel stenen terecht kwam. De man laadde stenen op een kruiwagen bij een in aanbouw zijnde woning aan het Akkerveld. Toen de stapen stenen, zon 2 tot 2,5 meter hoog, begon te vallen wilde de man weg rennen, struikelde over de kruiwagen en kwam onder de stenen terecht. Hij liep daarbij een beenfractuur op en is opgenomen in het ziekenhuis. De politie heeft de arbeidsinspectie gewaarschuwd die verder onderzoekt gaat doen.

Velden doorrijder aangehouden

VELDEN De politie heeft een 31-jarige man uit Velden aangehouden op verdenking van het doorrijden na een aanrijding. Zaterdagmiddag bleek er met een auto tegen een waterpompstation van de gemeente te zijn gereden op de Paaweg. Daardoor onstond tussen de zes en de tienduizend gulden schade. Dinsdag deed de eigenaar aangifte daarvan waarop de politie een onderzoek instelde. Daarbij is de verdachte aangehouden die bekende de doorrijding te hebben gepleegd. Er is tegen hem proces-verbaal opgemaakt.

St. Joost verkeersgewonde

ST.JOOST Een 24-jarige vrouw uit Echt is dinsdagmiddag op de Schrevenhofsweg met haar auto tegen een boom gereden en daarbij gewond geraakt. Na het inhalen van een auto stuurde de vrouw weer naar rechts, kwam in de berm en botste daar tegen een boom die afbrak. Hierna draaide de auto verschillende keren rond om op de linkerrijstrook tot stilstand te komen. De vrouw kon zelf uit het wrak van haar auto kruipen. Zij is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Bergen verkeersgewonde

BERGEN Bij een frontale aanrijding tussen twee personenautos is dinsdagmiddag een 32-jarige man uit Venray zwaar gewond geraakt. Hij reed met zijn bedrijfsauto met daarachter een aanhangwagen over de Siebengewaldseweg. Plotseling begon de auto te slingeren en verloor de bestuurder de macht over het stuur. Hij botste frontaal tegen de auto van een tegenligger, bestuurd door een 36-jarige man uit Siebengewald. Het slachtoffer is ernstig gewond naar het ziekenhuis in Venray gebracht en daar op genomen.

Horst Harddrugs dealer aangehouden

HORST De Horster politie heeft bij een onderzoek naar heling een 31-jarige man uit Horst aangehouden op verdenking van handel in hard drugs (cocaine, amfetemine) en XTC.

Maandag 11 december is de man al aangehouden omdat de politie hem verdacht van heling van gestolen goederen. Tijdens dat onderzoek werd ook duidelijk dat de man handelde in hard drugs. Bij een onderzoek in zijn woning zijn enkele honderden grammen hard drugs gevonden en in beslag genomen, samen met zon 150 XTC pillen. Ook allerlei apparaten die bestemd zijn voor de handel in verdovende middelen zijn in beslag genomen. Verder trof de politie veel en dure spullen aan die vermoedelijk via misdrijf zijn verkregen. Het gaat vooral om audio- en videoapparatuur met een geschatte waarde van zon fl. 50.000,- inclusief de auto van de verdachte die ook in beslag is genomen. In de woning is verder zon fl. 15.000,- aan contant geld in beslag genomen.

De verdachte is inmiddels voorgeleid aan de officier van justitie en de rechter commissaris die hem in bewaring stelde. De politie gaat verder met haar onderzoek.