Compaq levert 4-miljoenste ProLiant Server

Datum nieuwsfeit: 20-12-2000

Compaq levert 4-miljoenste ProLiant Server

Autofabrikant BMW ontvangt tevens de 2-miljoenste Compaq Smart Array Controller

Gouda, 20 december 2000 - Compaq heeft haar 4-miljoenste ProLiant Server met haar 2-miljoenste Smart Array Controller geleverd aan autofabrikant BMW. Deze mijlpaal onderstreept de populariteit van deze gemakkelijk te implementeren en flexibele server- en opslagoplossing, waarmee klanten overal en altijd toegang tot hun informatie hebben.

Het aantal geleverde ProLiant Servers is wereldwijd in een jaar toegenomen van drie tot vier miljoen. Groei is met name te vinden in de high-end applicatieservers, waar Compaq met haar op 8 processoren gebaseerde servers (de ProLiant 8000-serie) in Nederland een marktaandeel heeft van 85 procent. Het Compaq ProLiant marktaandeel in de industrie standaard server markt bedroeg 53 procent in Q3 2000 (bron: IDC). Het heeft zeven jaar geduurd voordat Compaq 1 miljoen industrie standaard servers had verkocht. Het volgende miljoen werd na twee jaar, in 1998, bereikt. Eind 1999 werd de 3 miljoenste server verkocht en precies twaalf maanden later levert Compaq nu de vier miljoenste industrie standaard server aan BMW.

"Dat de 4 miljoenste ProLiant Server aan BMW is geleverd, is niet zo verwonderlijk aangezien Compaq een strategische IT-partner is voor BMW," zegt Werner Koepf, Chairman en CEO van Compaq Europe Middel East and Africa (EMEA). "De samenwerking tussen Compaq en BMW gaat echter veel verder. Als hoofdsponsor levert Compaq de computerkracht achter het BMW Williams Formule 1-team."

Het technologieplatform van Compaq voorziet het BMW.WilliamsF1-team van een complete 'end-to-end' oplossing. Compaq maakt deel uit van het team; de apparatuur vormt de basis voor de vroegste ontwerpstadia tot ieder stadium van verbetering. Ook prototyping, productie, testen, communicatie en het beheer van informatie, geschiedt op en met Compaq systemen.

"Een ProLiant Server met een Smart Array-oplossing vormt een betrouwbare combinatie. De Smart Array Controller ondergaat meer dan 1000 verschillende tests op elf ProLiant Servers en tien besturingssystemen. Compaq garandeert op deze manier het prestatieniveau en de compatibiliteit van de systemen. Het bedrijf zorgt hiermee voor de veiligheid van bedrijfsgegevens en biedt ondernemingen de kans om snel en effectief te reageren op veranderingen in de markt en in te spelen op nieuwe kansen voor groei. Dit is een voorbeeld van de manier waarop Compaq er voortdurend naar streeft om het klanten gemakkelijker te maken," zegt Kasper Rosted, Vice President en General Manager, Enterprise Business Group, Compaq. "Onze klanten willen oplossingen die het beheer van opslagsystemen vereenvoudigen en die over de voor snelle groei benodigde flexibiliteit beschikken."

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, alsmede consumenten PC's. In meer dan 200 landen verkoopt Compaq haar producten en diensten, voornamelijk aan het bedrijfsleven, consumenten, de overheid en onderwijsinstellingen.

Meer informatie over Compaq en haar producten en diensten, alsmede klantenondersteuning, is beschikbaar op www.compaq.nl.

COMPAQ AND THE COMPAQ LOGO REGISTERED U.S. PATENT AND TRADEMARK OFFICE. PRODUCT NAMES MENTIONED HEREIN MAY BE TRADEMARKS AND/OR REGISTERED TRADEMARKS OF THEIR RESPECTIVE COMPANIES. THIS FINANCIAL DISCUSSION CONTAINS FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE: DELAYS IN THE IMPLEMENTATION OF CHANGES IN DELIVERY MODELS, COMPONENT SHORTAGES, INCREASED COMPETITIVE ENVIRONMENT AND PRICING PRESSURES, DELAYS IN PRODUCT ROLLOUT SCHEDULES, SLOW ACCEPTANCE FOR NEW FORM FACTORS, CHANGES IN PRODUCT, CUSTOMER AND GEOGRAPHIC SALES MIX, EMPLOYEE RETENTION, THE FINANCIAL CONDITION OF RESELLERS, DELAYS IN NEW SYSTEMS IMPLEMENTATION, OPERATIONAL INEFFICIENCIES RELATED TO SALES CYCLES, EQUITY INVESTMENT VOLATILITY, EMERGING MARKET POLITICAL OR ECONOMIC INSTABILITY AND DISRUPTIONS RELATED TO RESTRUCTURING ACTIONS. FURTHER INFORMATION ON THE FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS IS INCLUDED IN COMPAQ'S SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION (SEC) FILINGS, INCLUDING THE LATEST ANNUAL REPORT ON FORM 10-K AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com)
Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Perlita Fränkel, tel. 023 - 5628208, e-mail: (perlitaf@monogram.nl)