Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: gehele regio 21-12-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Evert Onink, 06-5140 1953

Aanrijding met letsel
RUTTEN Gistermiddag heeft er een aanrijding plaatsgevonden op de Hopweg in Rutten. Een 24-jarige man uit Luttelgeest had net een krant bezorgd en reed zijn auto achteruit het erf af om zijn weg naar Lemmer te vervolgen. Waarschijnlijk zag hij daarbij de 76-jarige automobilist uit Rutten, die in de richting van Lemmer reed, over het hoofd en werd aan de linker achterzijde geraakt. Beide bestuurders zijn met licht letsel voor controle overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek.

Politie slaat goede slag
ALMERE Met de aanhouding van een woninginbreker aan de Zuidmark blijkt de politie van Almere afgelopen weekeinde een goede slag geslagen te hebben. De inbreker was na zijn aanhouding in verzekering gesteld, maar bij het onderzoek bleek dat hij een valse naam had opgegeven. Hierna gaf de verdachte nogmaals een valse naam op. Een medewerker op het politiebureau herkende de verdachte echter en na vergelijking van zijn vingerafdrukken kon zijn identiteit definitief worden vastgesteld.
De verdachte blijkt een 18-jarige inwoner van Almere te zijn, die zes weken geleden in Almere was aangehouden op verdenking van verkrachting, gepleegd in Almere. De verdachte zat in afwachting van zijn rechtszaak in voorarrest in het Huis van Bewaring in Amsterdam en is daar ongeveer vier weken geleden ontsnapt.
De verdachte wordt ervan verdacht in de afgelopen vier weken meerdere straatroven, een mishandeling en een aanranding te hebben gepleegd. Ook heeft hij nog een straf (jeugd-TBS) open staan uit een veroordeling voor eerdere misdrijven.

Aanrijding op A6
LELYSTAD Op de A6 ter hoogte van hectometerpaal 87.5 heeft zich gistermiddag een aanrijding voorgedaan. Een 28-jarige automobilist uit Surhuizum reed achterop een vrachtwagen die bestuurd werd door een 35-jarige man uit Leeuwarden. De Surhuizummer is met hoofdletsel overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad.

Parkeerwachter bijna aangereden
LELYSTAD Een parkeerwachter is gistermiddag bijna aangereden op het Noorderwagenplein in Lelystad. De parkeerwachter was net bezig een parkeerbon uit te schrijven voor fout parkeren toen de eigenaar snel in zijn auto stapte en met piepende banden wegreed. De parkeerwachter kon nog net op tijd opzij springen. De eigenaar van de auto is nog niet gehoord.

Aanrijding onder invloed
LUTTELGEEST Gistermiddag heeft een 52-jarige automobilist uit Blankenham een aanrijding veroorzaakt bij de rotonde aan de Kuinderweg. Hij bleek onder invloed van alcohol achter het stuur te zitten. Hij blies 855 ug/l (1,94 promille). De politie heeft hem een rijverbod opgelegd van 10 uur. Op het bureau bleek het rijbewijs van de man al ingevorderd te zijn en dat er een ongeldigheidsprocedure tegen hem liep.

Aanrijding met letsel
LELYSTAD Op de Zuigerplasdreef in Lelystad zijn gistermiddag twee personenautos met elkaar in botsing gekomen. Een 38-jarige Arnhemmer reed op de Zuigerplasdreef toen een 67-jarige Lelystedelinge plotseling vanuit de Gordiaandreef de weg overstak. De Lelystedelinge is voor onderzoek overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis.

Auto over de kop
ZEEWOLDE Een 33-jarige automobiliste uit Zeewolde is gistermiddag op de Gelderseweg uit de bocht gevlogen, meerder malen over de kop geslagen en uiteindelijk in de bermsloot terechtgekomen. Dankzij een autogordel en de airbag had ze geen letsel.

Ongevallen door gladheid
LELYSTAD Op de Knardijk raakte woensdagavond een 30-jarige automobilist uit Hulshorst in de slip door gladheid. Hij kwam in de berm en sloeg meerdere malen over de kop. De man is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Harderwijk. De 31-jarige broer van de bestuurder, een inwoner van Harderwijk, ging op zoek naar zijn onfortuinlijke broer en raakte op de Knardijk eveneens in een slip. Hij reed met zijn auto de sloot in en kwam met de schrik vrij.

Rijden onder invloed
EMMELOORD Op de Urkerweg werd woensdagavond een 42-jarige automobilist uit Lisse betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. Hij blies 335 ug/l (0,86 promille). Hij bleek al meerdere malen voor hetzelfde feit gepakt te zijn en reed inmiddels met een ongeldig verklaard rijbewijs. Ook had de verdachte nog wat straffen open staan.