Ahold volledig eigenaar TOPS supermarkten in Maleisië

Datum nieuwsfeit: 21-12-2000

Ahold volledig eigenaar TOPS supermarkten in Maleisië

Zaandam, Nederland; Kuala Lumpur, Maleisië, 21 december 2000 ? Koninklijke Ahold is vandaag volledig eigenaar geworden van de TOPS-supermarkten in Maleisië.

Ahold had al ruim 65% van de aandelen van de eigenaar van de winkels, de Maleisische joint-venture RA-PPB (TOPS) Retail Sdn Bhd. De overige 35% van de aandelen van de joint-venture waren sinds de oprichting van de joint-venture in 1996, in handen van Ahold?s lokale partner PPB Group Bhd.

Ahold heeft momenteel 39 supermarkten in Maleisië. Nieuwe locaties worden ontwikkeld. De omzet in Maleisië bedroeg in 1999 Euro 90 miljoen; het aantal medewerkers bedraagt bijna 2000.

Theo de Raad benoemd tot lid Raad van Bestuur Ahold

Zaandam, 21 december 2000 - De Raad van Commissarissen van Koninklijke Ahold maakt vandaag de benoeming bekend van drs. M.P.M. de Raad tot lid van de Raad van Bestuur van Ahold met ingang van 1 januari 2001. De heer De Raad was tot voor kort lid van de Raad van Bestuur van Metro AG in Duitsland waar hij werkzaam was sinds begin 1998. Daarvoor was hij voorzitter van de directie van SHV Makro N.V. en lid van de directie van SHV Holdings N.V. Sinds 1980 heeft hij verschillende internationale directiefuncties bekleed, ondermeer bij Makro Cash & Carry. Ook gaf hij eerder in zijn carrière leiding aan Makro Thailand en Makro Indonesië.

Na toetreding van Theo de Raad zal de Raad van Bestuur van Ahold als volgt zijn samengesteld: drs. C.H. van der Hoeven, President en voorzitter, drs. A.M. Meurs, R.G. Tobin, ir. J.G Andreae, A.S. Noddle en drs. M.P.M. de Raad. De heer De Raad zal, na een inwerkperiode waarin hij ook aan een aantal speciale projecten leiding zal geven, de verantwoordelijkheid voor de marktgebieden Azië en Latijns-Amerika overnemen van de heer Noddle, die begin 2002 met pensioen gaat. De Centrale Ondernemingsraad van Ahold heeft ingestemd met de benoeming.

Theo de Raad, 55 jaar, heeft uitgebreide ervaring in de internationale detailhandel. Hij heeft de Nederlandse nationaliteit, is getrouwd, heeft twee dochters en woont in Nederland.

Ahold Public Relations: 075-659 57 20
Mobiel: Jan Hol 06-22 93 31 37

Persberichten van Ahold kunnen informatie bevatten met betrekking tot toekomstige ontwikkelingen.
De uiteindelijke resultaten van de onderneming kunnen verschillen van de voorbeschouwende verklaringen,
omdat ze beïnvloed kunnen worden door factoren, die buiten de controle van de onderneming vallen.

Albert Heijnweg 1, Zaandam Postbus 3050, 1500 HB Zaandam
Tel.: +31 (0)75 659 5720