Sneeuwinformatie op WAP

Datum nieuwsfeit: 21-12-2000

DLV METEO BV

Nu sneeuwinformatie op WAP

Wintersporters kunnen nu met hun WAP-telefoon de sneeuwhoogte op hun wintersportbestemming bekijken. De WAP-service van weerburo WeerOnline biedt daarnaast informatie over de sneeuwsoort, toestand van de piste, het aantal liften dat in bedrijf is en een weersverwachting. De informatie is beschikbaar voor alle belangrijke Europese skigebieden en ook voor Scandinavië, de VS en Canada.

Het werkt zeer eenvoudig: voer de URL wap.weeronline.nl/ in in uw WAP-telefoon. Vervolgens kunt u via een keuzemenu de gegevens bereiken. Het is niet nodig in te loggen op een server of een abonnement af te sluiten. De informatie zelf is gratis, de verbinding is natuurlijk niet gratis.

De WAP-service is een onderdeel van WeerOnline. Ook op internet is WeerOnline te vinden: www.weeronline.nl. Op deze website kunnen wintersporters bijvoorbeeld ook terecht voor het weer onderweg naar hun wintersportbestemming.

WeerOnline is een activiteit van DLV Meteo B.V., het weeradviesbureau van DLV Adviesgroep N.V. te Wageningen. Naast WeerOnline is DLV Meteo actief op het gebied van weersverwachtingen voor specifieke toepassingen, ontwikkeling van internet-applicaties en meteorologische consultancy.

Noot voor redacties