Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 21-12-2000

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 21-12-2000 Mediaberichten donderdag 21 december 2000 (tot 14.30 uur)

VENLO Drugsaanhoudingen

VENLO De politie heeft woensdagavond op de Prinsenstraat een 36-jarige man uit Meerbusch (D), een 16-jarige jongen uit Algerije en een 18-jarige jongen uit Irak (huidige woonplaatsen onbekend) aangehouden op verdenking van overtreding van de Opiumwet. De twee jongens werden gezien terwijl zij vermoedelijk drugs verkochten aan de 36-jarige die ongeveer 10 gram cocaine in zijn bezit had. Bij de jongens werd alleen geld aangetroffen maar in nabijgelegen struiken werd ook nog wat cocaine aangetroffen. De 16-jarige en de 18-jarige zijn voor nader onderzoek ingesloten en zullen aan de Vreemdelingendienst worden overgedragen. De zaak van de man uit Duitsland wordt via snelrecht afgehandeld.

Venlo Nog 2 aanhoudingen in drugszaak

VENLO Onder leiding van de rechter commissaris heeft de politie maandag huiszoekingen gedaan in 2 woningen in Blerick en in 1 woning in Venlo. Daarbij is de hoofdbewoonster van een van de woningen, een 47-jarige vrouw uit Blerick (niet zoals eerder vermeld een 45-jarige), aangehouden. Woensdag vonden in dezelfde zaak nog 2 aanhoudingen plaats. Het ging hierbij om een 26-jarige man en een 29-jarige man beiden uit Blerick. In verband met de concentratie van onderzoeken naar handel in verdovende middelen heeft de regionale recherche van de politie samen met de basiseenheden Venlo-centrum en Blerick de huiszoekingen gedaan. In de woning in Venlo is daarbij 20 kilo hashish gevonden en in de woning in Blerick een vuurwapen, een kleine hoeveelheid hashish en weed. In de Blerickse woningen is verder enkele honderdduizenden guldens aan contant geld aangetroffen. Het onderzoek wordt voortgezet.

HUNSEL Huis afgebrand

HUNSEL Bij een brand in de Smidstraat is in de nacht van woensdag op donderdag het huis van een 66-jarige man en zijn vrouw geheel verwoest. De brand ontstond vermoedelijk in de schoorsteen en greep snel om zich heen. Het huis met een rieten dak kon door meerdere ingezette brandweerkorpsen niet meer gered worden. Er raakte niemand gewond.

VELDEN Onder invloed

VELDEN De politie heeft in de nacht van woensdag op donderdag op de Rijksweg een 29-jarige automobilist uit Tegelen aangehouden op verdenking van rijden onder invloed. Een ademanalyse op het bureau wees uit dat de man teveel gedronken had. Tegen de 29-jarige is proces-verbaal opgemaakt. Hij kreeg een rijverbod van 3 uur opgelegd en de zaak is verder via snelrecht afgehandeld.

VENLO Straatmaat

VENLO Bij een woensdag gehouden Straatmaat-controle op diverse locaties in Venlo zijn in totaal 72 personen bekeurd. Er waren 26 snelheidsbekeuringen, 24 bekeuringen wegens het niet dragen van de autogordel, 11 wegens het rijden zonder licht, 5 wegens een te hoog bromfietsvermogen, 3 wegens het rijden door rood licht, 2 wegens het rijden zonder helm en 1 wegens het opgeven van een valse naam.

MAASBRACHT Oplichting

MAASBRACHT De politie heeft woensdagavond proces-verbaal opgemaakt tegen een 28-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats wegens flessentrekkerij. De man betaalde niet voor een taxirit van 51 gulden en sloot zich op in de wc van een bedrijfspand aan de Sintelstraat. Nadat de man uit het toilet kwam werd hij meegenomen naar het politiebureau waar bleek dat hij al twee keer eerder niet had betaald voor een taxirit. De zaak is via snelrecht afgehandeld. De 28-jarige kreeg verder nog een boete opgelegd omdat hij bij het verlaten van het politiebureau tegen de muur van het pand urineerde.