HBG Utiliteitsbouw bouwt zuidhoeken PSV Stadion

Hollandsche Beton Groep

Rijswijk, 21 december 2000

HBG Utiliteitsbouw bouwt zuidhoeken PSV Stadion

Eindhoven - In opdracht van PSV N.V. start HBG Utiliteitsbouw te Eindhoven in maart 2001 met de overkapping en inrichting van de twee hoeken aan de zuidzijde van het PSV Stadion. Door deze verbouwing neemt de bezoekerscapaciteit met 2.300 zitplaatsen toe, waardoor bijna 36.000 toeschouwers in het stadion kunnen plaatsnemen. In de hoeken zijn tevens kantoorruimten, een nieuwe brasserie, de Champions Lounge, een aantal founderslounges, business rooms en twee business clubs opgenomen.

De nieuwbouw is ontworpen door Toon van Aken Architectuur bv te Eindhoven. HBG Bouw en Vastgoed bv, afdeling Engineering te Rijswijk is verantwoordelijk voor de constructie. De realisatie van de zuidhoeken is aanzienlijk complexer en arbeidsintensiever dan de reeds eerder door HBG Utiliteitsbouw uitgevoerde noordhoeken. Mede omdat HBG nu rekening dient te houden met de betonconstructie, leidingen en installaties van de zuidtribune. Deze moeten naadloos aansluiten op de constructie en de installaties van de nieuwe bouwdelen.

De aanneemsom bedraagt circa f 40 miljoen. HBG Utiliteitsbouw zal het project in april 2002 opleveren. De business rooms worden al medio februari 2002, direct na de winterstop, opgeleverd. Tijdens de uitvoeringsperiode vinden de wedstrijden in het stadion ongehinderd doorgang.

Nadere informatie: mevrouw B. Stokman, HBG Bouw en Vastgoed bv, telefoon 070 3722483.