Shell introduceert landelijk Shell Diesel ultra laag zwavel

Shell introduceert landelijk Shell Diesel ultra laag zwavel

21-12-2000
Vanaf 1 januari

Shell Nederland Verkoopmaatschappij B.V. introduceert landelijk een nieuwe diesel. Het nieuwe product "Shell Diesel ultra laag zwavel" is vanaf begin januari op alle Shell verkooppunten in Nederland voor de klant beschikbaar. De nieuwe diesel kenmerkt zich onder andere door een uiterst laag zwavelgehalte van maximaal 50 mg/kg en voldoet daarmee nu reeds aan de eis zoals gesteld in de Europese norm voor 2005.

In de nieuwe "Shell Diesel ultra laag zwavel" is de hoeveelheid zwavel met maar liefst 85 procent teruggebracht. Hierdoor wordt de uitstoot van roetdeeltjes en zwaveldioxide aanzienlijk verminderd. Het lagere zwavelgehalte zorgt bovendien voor een betere werking van de katalysator, hetgeen een verdere verlaging van de uitstoot van milieubelastende stoffen met zich meebrengt.

"Shell Diesel ultra laag zwavel" is een verder ontwikkelde versie van de huidige Shell Diesel. De vernieuwde diesel bevat niet alleen minder zwavel, maar heeft ook nog steeds een aantal kwaliteit verhogende toevoegingen. Hierdoor is Shell Diesel ultra laag zwavel niet alleen beter voor het milieu, maar zorgt ook voor optimale motorprestaties. De motor is stiller, loopt soepeler en produceert minder schadelijke uitlaatgassen dan bij gebruik van diesel zonder de genoemde toevoegingen. Door de geringe schuimvorming biedt Shell Diesel ultra laag zwavel ook nog eens het gemak dat de tank sneller gevuld is.

De vernieuwde Shell Diesel vervangt het huidige product, dat daarmee ook niet meer op de stations beschikbaar zal zijn. Vanzelfsprekend kan deze nieuwe brandstof direct worden getankt.

De Shell adviesprijs van de "Shell Diesel ultra laag zwavel" zal bij de introductie gelijk zijn aan de op dat moment geldende adviesprijs van de huidige diesel. Wanneer de Europese commissie de door de Nederlandse overheid aangekondigde accijnsverlaging op laag zwavelige diesel goedkeurt, zal de adviesprijs voor dit product zelfs aanzienlijk lager liggen dan die van de huidige diesel.

Shell Persdienst
Fax: 070-3778751