Onderhandse emissie Stern Groep tegen Euro 29 per aandeel

Datum nieuwsfeit: 21-12-2000

21 december 2000

ONDERHANDSE EMISSIE STERN GROEP TEGEN EURO 29 PER AANDEEL

AMSTERDAM/ROTTERDAM - Stern Groep NV (autobedrijven, autodiensten en benzinestations) zal nog vóór eind december 2000 een onderhandse emissie plaatsen van 186.144 aandelen van nominaal Euro 0,10 tegen een koers van Euro 29 per aandeel. Door deze emissie stijgt het totaal aantal uitstaande aandelen met bijna 10% tot 2.050.000 per ultimo 2000. Inmiddels zijn alle ccpa's geconverteerd in gewone aandelen en zijn alle uitstaande opties uitgeoefend.

De bij de onderhandse emissie te plaatsen nieuwe aandelen zullen niet gerechtigd zijn tot het dividend over 2000. Deze emissie heeft tot doel de verdere groei van de onderneming te financieren en de solvabiliteit van de vennootschap op het gewenste niveau van meer dan 25% te houden. Ondanks de toename van het aantal uitstaande aandelen houdt de directie vast aan de uitgesproken verwachting dat de winst per aandeel voor afschrijving van immateriële vaste activa zal toenemen met 15%. Over 1999 bedroeg de winst per aandeel voor afschrijving van immateriële vaste activa Euro 2,69.

Tevens maakt de directie van de gelegenheid gebruik mede te delen dat de overname van Carplaza Holding BV te Purmerend/Zaandam/Hoorn en de overname van Auto Vandermeer BV, Auto Isselt BV en Leasemaatschappij Formaz BV te Amersfoort/Soest thans geheel zijn afgerond.

Rotterdam / Amsterdam, 21 december 2000

Voor nadere informatie:

Stern Groep N.V.
ir. H.H. van der Kwast, directievoorzitter

Profiel Stern Groep

Stern Groep NV is in juni 2000 ontstaan door de fusie tussen A.I.R. Holdings NV en Stern Beheer NV. Stern Groep onderscheidt drie activiteiten: autobedrijven, autodiensten en benzinestations.

De autobedrijven van Stern Groep vertegenwoordigen meerdere merken waaronder Mercedes-Benz, Opel/GM, Ford en Renault in de Randstad met Amsterdam als basis. Met de autodiensten is Stern Groep actief in schadeherstel, wagenparkbeheer en het inbouwen van bedrijfswageninrichtingen. Verder exploiteert Stern Groep 29 benzinestations.

De aandelen in Stern Groep zijn genoteerd aan Euronext te Amsterdam.