SAS Cargo en Lufthansa Cargo in ASSA ABLOY Racing Team

WEDSTRIJDZEILEN - ASSA ABLOY Racing Team

SAS Cargo en Lufthansa Cargo partner in ASSA ABLOY Racing Team

SAS Cargo and Lufthansa Cargo hebben besloten om gezamenlijk
co-partner te worden in ASSA ABLOY's Volvo Ocean Race project waar de Nederlander Roy Heiner schipper van is. Deze beslissing is ingegeven door de wens om de interne en externe relaties van de twee
gerenommeerde luchtvracht bedrijven te verstevigen met behulp van de waarden van het ASSA ABLOY Racing Team.

De Volvo Ocean Race is een van de langste en zwaarste oceaan races ter wereld. Deze wereldwijde wedstrijd brengt de deelnemende teams naar tien havens in vijf continenten. Naast de sportieve uitdaging is de Volvo Ocean Race (voorheen de Whitbread Round The World Race) ook een van de grootste logistiek uitdagingen in de sport. Om de race te kunnen winnen op het water is een optimale voorbereiding en
ondersteuning aan de wal van cruciaal belang.

Richard Brisius, Project Manager van het ASSA ABLOY Racing Team, zegt dat hij erg tevreden is met de nieuwe partner.

"We zijn blij om SAS Cargo/Lufthansa Cargo te verwelkomen als
belangrijke partner. Naast een aanzienlijke financiële bijdrage zullen zij ook een waardevolle bijdrage leveren aan luchtvracht waardoor de logistiek operatie van het Team verder gestroomlijnd zal worden," zei Brisius.

"Er is geen zeilevenement ter wereld waar vracht en logistieke zaken van vitaal belang zijn voor het sportieve resultaat van het Team in de Volvo Ocean Race. Een nieuw zeil dat een dag vertraagd wordt kan van doorslaggevend belang zijn voor winst en verlies in deze race. Met SAS Cargo and Lufthansa Cargo in ons team hebben wij een extra wapen in de strijd."

Jan Lillieborg, Vice President Sales en Marketing van SAS Cargo benadrukt de kracht van de samenwerking.

"Het ASSA ABLOY Racing Team vormt een perfecte combinatie met SAS Cargo and & Lufthansa Cargo," zei Lillieborg. "In termen van, hoe we de Volvo Ocean Race willen gebruiken, maar ook in de gelijkwaardige waarden waar wij en dit Team voor staan, zoals veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid.

"Door onze samenwerking willen wij een hogere mate van begrip en loyaliteit creëren onder onze klanten, partners en werknemers. Wij verwachten dat onze samenwerking met het ASSA ABLOY Racing Team niet alleen de klantrelatie en klanttevredenheid zal verbeteren, maar ook de interne arbeidsaspecten zal optimaliseren en niet te vergeten zullen wij het ook inzetten als ondersteuning van het intergratie proces van de twee bedrijven."

Het ASSA ABLOY Racing Team zal als training deelnemen aan de beruchte Sydney naar Hobart Race 2000 die op 26 december as. van start gaat. De voorbereidingen daarvoor zijn in volle gang in Sydney. Vandaag zal het team voor het eerst, met de compleet gereviseerde en overgespoten trainingsboot het water op gaan om de nagelnieuwe carbon mast te testen. Op romp staan nu naast ASSA ABLOY iets kleiner de namen en logo's van SAS en Lufthansa.

Laat meer artikelen zien over: Wedstrijdsport

Noot voor de pers: Onze PR afdeling besteedt veel zorg aan de
publicatie van haar (nieuws)artikelen. Desondanks bestaat er de mogelijkheid dat er onjuiste informatie vermeld staat in dit artikel. Indien u denkt dat dit het geval is dan kunt u een bericht sturen naar onze Online PR service door het formulier in te vullen, een postzegel is niet nodig.
Voor informatie en/of uitslagen kunt u contact opnemen met het KNWV, Yvonne Graffner ((yvonne.graffner@knwv.nl)). Bellen kan natuurlijk ook:(030) 656 65 70.

xx

_

KNWV - Postbus 87 - 3980 CB Bunnik - Tel.: 030-6566550 - Fax: 030-6564783 - (info@knwv.nl)