Vutters teruggehaald in metaal en techniek

Datum nieuwsfeit: 22-12-2000

Vutters teruggehaald in metaal en techniek

Den Haag- Vutters in de metaal en technische bedrijfstakken kunnen ongestraft weer aan het werk. Hun uitkering zal niet worden gekort. Werkgevers en werknemers in de Stichting Vervroegd Uittreden Metaal en Technische Bedrijfstakken (SVUM) zijn het hierover eens geworden. Het gaat om ongeveer 8000 ouderen, die bijvoorbeeld werkten bij elektrotechnische bedrijven, in de goud- en zilvernijverheid, installatiebedrijven en metaalbewerkingsbedrijven. Zij kunnen desgewenst per 1 januari 2001 aan de
slag. De metaal en technische bedrijfstakken kampt met personeelsgebrek. Bovendien is er grote behoefte aan ervaring en kennis. Het terughalen van vutters wegens personeelsgebrek begint een trend te worden. Eerder deze week besloot PGGM, het pensioenfonds voor de gezondheidszorg, met ingang van volgend jaar vutters in ziekenhuizen en andere instellingen
aan de slag te laten gaan.0ok in het spoorbedrijf, het onderwijs en in andere sectoren bestaan soortgelijke regelingen.

Meer informatie info@platform-axis.nl