MultiSync LCD1530V nieuw 15-inch instapmodel beeldscherm

Datum nieuwsfeit: 22-12-2000
Monitor met uitgebreide mogelijkheden, compact ontwerp en laag energieverbruik

MultiSync LCD1530V nieuw 15-inch instapmodel van NEC-Mitsubishi Electronics Display

Hoofddorp, 22 december 2000 - NEC-Mitsubishi Electronics Display brengt een nieuw instapmodel van de LCD-monitorenlijn, de MultiSync LCD1530V, op de markt. Het model heeft een compact ontwerp, hoogstaand kwalitatief beeld en een laag energieverbruik. Het platte beeldscherm is geschikt voor zakelijk en thuisgebruik. De LCD1530V voldoet aan alle huidige normeringen, waaronder de strenge TCO99-specificaties. Dit model volgt de MultiSync LCD1525V op, die veel wordt gebruikt bij banken, verzekeringsbedrijven, call centres en thuisgebruikers.

De NEC MultiSync LCD1530V biedt een digitaal TFT-kleurenmatrix LCD- scherm met een kijkhoek van 120 graden horizontaal en 90 graden verticaal (bij een contrastratio van 10:1). De helderheidswaarde van 200 Candela per vierkante meter en een contrastratio van 200:1 bieden een duidelijk, gedetailleerd beeld. Het effectieve beeldoppervlak is 30,7 x 23 cm.

Dankzij het compacte design (370 x 370 x 160 mm), het lage gewicht (4,7 kg) en de kleine footprint neemt de MultiSync LCD1530V weinig ruimte in op een bureau. Het energieverbruik is maximaal 25 Watt en in slaapstand slechts drie Watt. De aanbevolen resolutie van de MultiSync LCD1530V is 1024 x 768 bij 75 Hz. Door de Colour Smoothing Control-technologie (CSC) toont het 6-bit scherm 16,19 miljoen kleuren.

Andere kenmerken van de MultiSync LCD1530V zijn een laag energieverbruik via Power Management, beheer via het netwerk (Asset Management), Plug & Play voor Windows 95/98, ME en 2000, en de mogelijkheid de kleurtemperatuur aan te passen. De On-screen Manager maakt eenvoudige aanpassing van alle monitorinstellingen mogelijk. Dankzij de compatibiliteit met Kensington is de installatie van antidiefstal-apparatuur mogelijk.

De MultiSync LCD1530V past op alle VESA-monitorarmen. Het hoge contrast en de helderheid van deze 15-inch monitor bieden een scherp en helder beeld. De MultiSync LCD1530V geeft beelden weer zonder flikkering, biedt elektromagnetische uitwisseling en voldoet aan de huidige TCO99- en ISO 9241-3/-7/-8-normeringen.

Prijs en verkrijgbaarheid
De MultiSync LCD1530V is vanaf heden verkrijgbaar voor de adviesverkoopprijs van 1.200 euro (fl. 2.644,45 exclusief BTW). De monitor wordt geleverd met drie jaar garantie, inclusief on-site service.

NEC-Mitsubishi Electric Visual Systems Corp.
De Japanse joint venture voor monitoren NEC-Mitsubishi Electric Visual Systems Corp. (NMV) werd op 18 januari 2000 opgericht in Tokio en is operationeel vanaf 1 april 2000. In Europa en de Verenigde Staten ging dit samenwerkingsverband op 1 juli 2000 van start onder de naam NEC-Mitsubishi Electronics Display (NMD). Het doel van de joint venture is het gezamenlijk bedienen van de markt voor monitoren en het bundelen van de krachten op het gebied van technische knowhow om zo de markt optimaal van dienst te zijn. Onder de nieuwe naam NEC-Mitsubishi Electric Visual Systems Corp. (NMV) wil de organisatie een eigen, sterke plaats veroveren tussen de grootste mondiale spelers in deze sector. Dat is mogelijk dankzij een versterkte concurrentiekracht en een steviger focus op innovatieve technologieën en verhoogde efficiency. Het managementteam bestaat uit vertegenwoordigers van beide organisaties. President en CEO is Yoshi Takayama, Executive Vice-President en COO is Nobuyoshi Yamazaki. NMV biedt wereldwijd werk aan meer dan 2.400 mensen.

Voor meer persinformatie:

NEC-Mitsubishi Electronics Display-Benelux