Politiebericht Hollands Midden

Fax 071 - 5459326
Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 22 december 2000

Twee doden bij ongeval Zwammmerdam Op de J.C. Hoogendoornlaan in Zwammerdam is op donderdag 22 december rond 19.30 uur een ongeluk gebeurd met dodelijke afloop. Twee inzittenden ven een auto die wilde keren zijn omgekomen toen zij tijdens hun manoeuvre zijn geraakt door een andere auto. Deze auto werd bestuurd door een 34-jarige man uit Boskoop. In de auto die keerde, zaten twee vrouwen uit Leiderdorp, een 47-jarige vrouw met haar 17-jarige dochter. De 47-jarige vrouw is ter plaatse overleden aan de verwondingen van het ongeval. De 17-jarige dochter is vrijdagmorgen overleden in het Rijnalnd ziekenhuis in Leiderdorp. De man heeft lichte verwondingen opgelopen. In het eerste persbericht stond abusievelijk een andere woonplaats en leeftijd van de man. De juiste gegevenbs zijn echter pas in de loop van vandaag bekend geworden.

Ongeval met letsel Aarlanderveen Op de provincialeweg 321 tussen Alphen aan den Rijn en Aarlanderveen is op vrijdag 22 december rond 14.00 uur een ongeluk gebeurd. Een personenauto reed in de richting Alphen toen de bestuurster tegen een tegemoetkomende vrachtwagen reed. Door deze botsing belandde de vrouw in de berm waar haar auto ondersteboven tot stilstand kwam. Een traumahelicopter en hulpverlening waren snel aanwezig om de vrouw te bevrijden. Een nog onbekende man van 60-65 jaar heeft hierbij assistentie verleend. De vrouw is met ernstig arm- en beenletsel opgenomen in het LUMC in Leiden. De politie in Alphen is op zoek naar de onbekend gebleven man én andere getuigen die informatie hebben over de toedracht van dit ongeval. Zij worden verzocht contact op te nemen met de politie in Alphen: 0900-8844.

Door de korte tijd tussen het ongeval en het maken van deze berichten is er niet meer bekend over de toedracht en de personen die betrokken zijn bij dit ongeval.

Onder invloed Voorschoten Op de Veurseweg heeft de politie vrijdagmiddag 22 december rond 13:30 uur een 47-jarige automobilist uit Oegstgeest aangehouden. Bij een routinecontrole bleek de man onder invloed zijn auto te besturen. Bij de blaastest werd een alcoholgehalte van maarliefst 1345 ug/l; ruim meer dan 2,50 promille, vastgesteld. Het rijbewijs van de man is uiteraard ingevorderd. Bij een dermate hoog alcoholgehalte zal de officier van justitie minimaal 2 weken gevangenisstraf en een jaar ontzegging van de rijbevoegdheid eisen.

Verdachte mishandeling en bedreiging van ex aangehouden Bodegraven
De politie heeft op woensdag 20 december een 31-jarige man uit Bodegraven aangehouden op verdenking van mishandeling en bedreiging van een 30-jarige ex-vriendin uit Bodegraven op maandag 11 december. Tevens wordt de man ervan verdacht op 12 december vernielingen te hebben gepleegd in de woning en aan de auto van de ex, en aan de woning van de ouders. De verdachte is verhoord en inmiddels voorgeleid.

Brandstichting Nieuwerkerk aan den IJssel Op donderdag, 21 december, omstreeks 17.15 uur kwam een melding binnen van een brand bij een in aanbouw zijn appartementencomplex aan Burgemeester van Heugtenlaan in Nieuwerkerk aan den IJssel. De technische recherche heeft inmiddels een deel van het onderzoek afgerond en concludeert dat er vermoedelijk sprake is van brandstichting. Door de brand is schade ontstaan aan o.a. betonnen dragers, bekabelingen, riolering en opgeslagen bouwmaterialen. Tevens is er veel roetschade aan de gevel en in het gebouw. Getuigen verklaarden dat zij bij het afsluiten van het gebouw jeugdigen op en rond het bouwterrein hebben gezien. De politie is naarstig op zoek naar getuigen van deze vermoedelijke brandstichting. Zij kunnen hiervoor contact opnemen met de politie via het nieuwe landelijke toegangsnummer politie: 0900-8844.

Getuigen beroving gezocht Gouda Op donderdagmiddag 21 december is een 81-jarige man uit Gouda beroofd van zijn aktetas waar hij een behoorlijk geldbedrag in had zitten. De man had rond 11.45 geld opgenomen van een bank aan de Burgemeester Reenensingel. Hij liep in de richting van de Steinenburg. Eenmaal hier aangekomen, werd hij van achter benaderd door een onbekende man. Deze greep de aktetas en na een worsteling moest de Gouwenaar zijn tas afstaan, waarop deze verdween. De Gouwenaar kon de dader niet goed herkennen omdat deze een helm droeg. Na het ontvreemden is de dader weggereden op een bromfiets. De politie is op zoek naar getuigen die iets gezien hebben van het ongeval en met name de man die assistentie heeft verleend. Zij worden verzocht contact op te nemen met de politie in Gouda: 0900-8844.