Politiebericht Groningen

Datum nieuwsfeit: 22-12-2000

Politiebericht Groningen: diverse 22-12-2000
Persberichten Regiopolitie Groningen (vrijdagmiddag) Vrijdagmiddag 22 decmber 2000

Dagelijkse berichten

Groningen: autokraker betrapt
Een 32-jarige autokraker uit Groningen werd vrijdagochtend in alle vroegte door een getuige betrapt bij een inbraak in een geparkeerde auto in de Amalia van Solmstraat. De man had een mobiele telefoon uit de auto weggenomen. Omdat de man ervan verdacht wordt nog meer op zijn kerfstok te hebben is hij ingesloten voor nader onderzoek.

Groningen: fietsster aangereden
Op de kruising Korreweg met het Floresplein verleende een 51-jarige automobiliste uit Groningen geen voorrang aan een 47-jarige fietsende plaatsgenote. Het zicht van de automobiliste werd ernstig beperkt doordat de zijruiten bevroren waren. De fietsster werd voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht en kon na behandeling naar huis. De automobiliste krijgt een proces-verbaal. >

Groningen: politie druk in de weer met aangetroffen mannen De politie is vrijdagochtend druk geweest met drie mannen die op verschillende plaatsen in de stad gevonden werden. Tegen 06.oo uur troffen agenten op het Goudenregenplein een nog onbekende man aan die zwaar onder invloed van alcohol verkeerde. Hij werd meegenomen naar het bureau alwaar een arts de man onderzocht. Deze vond het verstandiger om de man naar het ziekenhuis te brengen alwaar een alcohol promillage van 4.0 werd gemeten. Later op de ochtend trof een voorbijganger een gewonde 30-jarige man aan bij een hek van een voetbalvereniging aan de Poortstraat. De man wist nog voor hij naar het ziekenhuis getransporteerd werd tegen agenten te vertellen dat hij bij een poging om over het hek te klimmen gevallen was. De zwaar onderkoelde man werd naar het hospitaal gebracht waar een temperatuur van 31 graden werd gemeten. Politieagenten van bureau West troffen op de Diamantlaan een 30-jarige man uit Groningen aan die verward, zonder jas en met een schoen rondliep. Hij was nauwelijks aanspreekbaar en werd naar het bureau gebracht. De man was vermoedelijk onder invloed van medicijnen en verdovende middelen.

Bedum: fietser in het Boterdiep; politie zoekt getuigen Een 14-jarige fietser is vrijdagmiddag rond 14.00 uur met fiets en al in het Boterdiep bij Bedum geduikeld. De jongen reed met twee andere fietsers op het fietspad langs de Groningerweg toen ter hoogte van de benzinepomp er een brommer achterop kwam die toeterde. De jongens reden met z(n drieën naast elkaar en de 14-jarige probeerde door te fietsen om de brommer er langs te laten. Bij het inhalen raakte de brommerrijder de fietser waarop deze aan het slingeren raakte en het water in reed. De brommer reed door zonder te stoppen. De politie heeft de fiets inmiddels opgedregd. De schooltas gevuld met boeken die onder de snelbinders zat kan als verloren worden beschouwd. De politie is op zoek naar getuigen van het ongeval tussen de fietser en de paarskleurige bromscooter. Telefoonnummer 0900 - 8844.

Mensingeweer: automobiliste in de sloot
Een 38-jarige automobiliste uit Borculo belandde op de Meerenweg in Mensingeweer na een slip en een botsing met een 35-jarige automobiliste uit Emmen in de sloot. De verklaarde dat zij schok van een tegemoet komende autobus en bij het uitwijken in de slip raakte. Op de andere weghelft raakte zij de auto van de vrouw Emmen waarna zij via een boompje in de sloot terechtkwam. Beide vrouwen werden voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht. De auto raakte total-loss en werd weggesleept.

Winsum: boete voor bevroren ruiten
Bij een controle in Winsum zijn vrijdagochtend drie automobilisten bekeurd omdat zij de autoruiten onvoldoende hadden schoongemaakt. De drie hadden slechts een klein kijkgaatje in de bevroren voorruit gemaakt en hadden zodoende onvoldoende zicht. Een boete van f 120.- was hun deel.

Veendam: bromfietser rijdt tegen aanhangwagen
Op de Kibbelgaarn in Veendam is vrijdagochtend een 16-jarige bromfietser tegen een onverlichte aanhangwagen die op de rijbaan stond aangereden. De jongen is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht. De aanhangwagen was geparkeerd op de weg door een 42-jarige vrachtwagenchauffeur uit Wezep die op een nabijgelegen erf aan het lossen was. De politie heeft een onderzoek ingesteld.

Spijk: vrachtwagen verliest aanhanger
Een 51-jarige vrachtwagenchauffeur uit Appingedam is vrijdagmiddag op de Nesweg in Spijk zijn aanhanger verloren zonder dat hij dat in de gaten kreeg. De aanhanger reed na de loskoppeling over een grasperk tussen twee bomen kwam terug over de Nesweg en belandde uiteindelijk tegen een lantaarnpaal. De chauffeur en zijn bijrijder hadden niets van het gebeuren gemerkt en werden door een werknemer van het transportbedrijf gebeld dat de aanhangwagen in Spijk stond. De werknemer was gebeld door een voorbijganger dat de aanhanger tegen een lantaarnpaal stond. Onderzoek door de politie wees uit dat de koppeling versleten was en de trekhaak niet meer voldoende stevig op de kogel zat. Tegen de chauffeur wordt proces-verbaal opgemaakt.

Inlichtingen, afdeling Communicatie, 0900 - 8844