Grootschalig kerstconcert Vrije Akademie Delft

Datum nieuwsfeit: 22-12-2000
GROOTSCHALIG KERSTCONCERT VAN DE VRIJE AKADEMIE DELFT

Op vrijdag 22 december a.s., aanvang 19.30 uur, geeft de Vrije Akademie Delft haar traditionele Kerstconcert. Voor dit Kerstconcert op locatie is ditmaal de Vierhovenkerk aan de Obrechtstraat 50 te Delft uitgekozen.

Aan dit concert werkt de afdeling Algemeen Muzikale Vorming mee. De jonge cursisten van deze afdeling musiceren op Orff-instrumenten en zingen diverse Kerstliederen. Het geheel staat onder inspirerende leiding van Jan-Pieter Boekhoorn. Ook maken zij muziek in samen-spel met het Jeugdorkest van de VAK o.l.v. Bastienne Prins. Dit jeugdorkest in symfonische bezetting treedt als begeleidingsorkest, maar ook zelfstandig op. Daarnaast werken er diverse koren van de Vrije Akademie Delft mee, o.a. het Vak Vocaal Ensemble o.l.v. Erik Nelissen (wie herinnert zich niet hun inbreng tijdens de BACHmaand november in de Kaffeecantate), een Vrouwenkoor o.l.v. Susanne van Bael, het Popkoor o.l.v. Ibernice MacBean en koren samengesteld uit cursisten stemvorming o.l.v. Michel Poels. Aan dit zeer grootschalige Kerstconcert werkt ook de Panfluitklas van de Roemeense panfluitist Costel Puscoiu mee. Puscoiu is al jaren docent aan de Vrije Akademie.

Het zeer afwisselende programma vermeldt Kerstmuziek van o.a. Mendelssohn, Jan-Pieter Boekhoorn, Costel Puscoiu en een groot aantal traditionele Kerstliederen en Christmas Carols.

De toegangsprijs is f 7,50 en kinderen tot en met 12 jaar hebben gratis toegang. Deze toegangskaarten en vrijkaarten zijn verkrijgbaar bij de receptie van de Vrije Akademie Delft, Westvest 9 te Delft (inlichtingen: tel. 015 2602840). De voorverkoop start op maandag 11 december a.s.

Noot voor redacties