Schuttersveld verkoopt Kendrion Vulcanus B.V.

Datum nieuwsfeit: 22-12-2000
Bron: Schuttersveld NV
Schuttersveld NV

SCHUTTERSVELD N.V.

Schuttersveld verkoopt Kendrion Vulcanus B.V.

Schuttersveld N.V. heeft besloten Kendrion Vulcanus B.V. per 22 december 2000 te verkopen aan het management van deze onderneming. De ijzergieterij Kendrion Vulcanus produceert gietdelen voor o.a. tractoren, grondverzetmachines, heftrucks en remsystemen voor treinen. Het bedrijf heeft een omzet van ca. 14 miljoen euro en heeft ca. 130 medewerkers. De raakvlakken met de overige activiteiten van de Divisie Components Manufacturing, opererend onder de naam Kendrion, waren en zijn beperkt. De toekomstmogelijkheden van het bedrijf worden door de nieuwe eigendomsverhoudingen versterkt.

Deze verkoop past in de strategie van Schuttersveld zich te concentreren op een beperkt aantal kernactiviteiten. De buitengewone last die deze transactie met zich meebrengt, zal worden gesaldeerd met de eerder dit jaar gemelde buitengewone bate. Het restant van deze bate zal worden gereserveerd voor het verder tot uitvoering brengen van de gekozen strategie van Schuttersveld.

Profiel Schuttersveld
Schuttersveld vormt een groep van werkmaatschappijen verspreid in geheel Europa. De activiteiten richten zich zowel op ontwikkeling en productie van hoogwaardige componenten van kunststof en metaal (divisie "Components Manufacturing") als op handel in en distributie van kunststof halffabrikaten en van sanitair- en verwarmingsartikelen en tegels (divisie "Trade and Distribution"). Naar verwachting zal Schuttersveld in het jaar 2000 een omzet realiseren van circa Euro 1,4 miljard met ca. 8.000 medewerkers. Over 1999 bedroeg de omzet Euro 694 miljoen, met gemiddeld 4.800 medewerkers. Het aandeel Schuttersveld is genoteerd aan de Euronext te Amsterdam.

Zeist, 22 december 2000
De directie van Schuttersveld N.V.

Voor nadere informatie:
P. Veenema, tel. +31 (0)30 6997250

Zie ook onze website www.schuttersveld.nl