Verslag open dagen praktijkcentrum Nij Bosma Zathe

Datum nieuwsfeit: 22-12-2000

Grote belangstelling open huis Nij Bosma Zathe

Praktijkcentrum Nij Bosma Zathe kan terug zien op zeer geslaagde open dagen. Na de officiële opening op 6 december hebben op de aansluitende open dagen ongeveer 4500 bezoekers Nij Bosma Zathe bekeken.

De ontvangst vond plaats in een tent met stands van het bedrijfsleven. Hier heerste een geanimeerde sfeer. Op andere plaatsen op het bedrijf stonden stands waar een toelichting gegeven werd over het toekomstig onderzoek op Nij Bosma Zathe. De loopbrug in de stal stond steeds vol met de vele bezoekers om van bovenaf de werking van de nieuwe melkrobot en de grootse inrichting van de stal te kunnen bekijken.

Gezien de te verwachten toeloop en de beperkte parkeermogelijkheden op Nij Bosma Zathe werden de mensen met bussen naar het Praktijkcentrum vervoerd. Met drie steeds rondrijdende bussen op de eerste dag ontstonden zelfs rijen wachtenden bij de opstapplaats op het evenemententerrein achter het FEC. Op de tweede dag werden daarom vier bussen ingezet.

© Praktijkonderzoek Veehouderij - Wageningen UR. Laatst bijgewerkt: 14-12-2000 12:03.
Mail vragen en opmerkingen over de PV - Website naar: (webmaster@pv.agro.nl)