Wessanen NV bereikt overeenstemming over acquisitie Boas BV

Datum nieuwsfeit: 22-12-2000
Bron: Wessanen NV
Wessanen NV

Wessanen versterkt distributieplatform voor natural & specialty foods

De Concerndirectie van Koninklijke Wessanen nv deelt mee dat de verwachting is gewettigd dat overeenstemming wordt bereikt over de acquisitie van Boas bv, gevestigd in Zoetermeer.

Boas, distributeur van specialiteiten in Nederland, verwacht dit jaar een omzet van NLG 70 miljoen te behalen. Er zijn 80 mensen werkzaam.

Het bedrijf levert voornamelijk aan de detail- en groothandel. Boas distribueert specialiteiten onder diverse merknamen, zoals Royal Mail, John West, Campbell 's
en Patak's. Met de distributie van kruidenthee onder de merknaam Celestial Seasonings heeft Boas recentelijk de markt van gezondheidsvoeding aangeboord.

Deze overname past in het beleid van Wessanen om zich verder te concentreren op natuurlijke voeding en specialiteiten voor de gezondheids- en kwaliteitsbewuste consument.

Boas zal Wessanen een distributienetwerk naar de Nederlandse supermarkten verschaffen. Tree of Life en Distriborg, Wessanen's grootste natural & specialty foodsbedrijven in respectievelijk de Verenigde Staten en Europa, kunnen hierdoor verder doordringen op de Nederlandse markt. Daarnaast verbreedt het de basis voor verdere expansie in specialiteiten binnen Europa.

De overname zal in contanten worden voldaan en zal direct bijdragen aan de winst per aandeel.

Overeenkomstig de daarvoor geldende procedures zijn de betrokken werknemers, organen van vertegenwoordigend overleg en vakorganisaties van het voornemen tot deze transactie op de hoogte gesteld.

De overname zal worden aangemeld bij de Nederlandse mededingingsautoriteit (NMa) in Den Haag.)

Concerndirectie
Koninklijke Wessanen nv