Clockwork biedt Co-Buy applicatie aan voor zakelijke markt

Datum nieuwsfeit: 22-12-2000

Clockwork start met aanbieden van
Co-Buy applicatie voor de zakelijke markt

Brancheverenigingen en grote ondernemingen kunnen vanaf nu optimaal gebruik gaan
maken van het Internet door het in te zetten als efficiënt inkoopkanaal

Amsterdam, 22 december 2000 - Clockwork, een 'Total Solution Provider' op het gebied van e-business oplossingen kondigt aan zijn co-buy applicatie - destijds ontwikkeld voor de consumenten co-buying site Nokdown - via licenties aan te gaan bieden. Clockwork richt zich met name op branche-organisaties die hiermee aanzienlijke kostenbesparingen voor haar leden kunnen realiseren.

Clockwork herkende de voordelen van gezamenlijk inkopen via het Internet al in een zeer vroeg stadium en ontwikkelde daarom de co-buy applicatie, die in exclusieve licentie werd gegeven aan Nokdown, evenals Clockwork onderdeel van de Scaramea groep. Deze consumenten-inkoopcombinatie gaf eind oktober aan te stoppen met zijn activiteiten.

"Bedrijven vertonen over het algemeen een minder grillig aankoopgedrag dan consumenten. Zij doen vaker herhalingsaankopen zoals kantoorartikelen, gereedschap en grondstoffen. Daarnaast komen ook financiële producten in aanmerking, zoals verzekeringen en lease-contracten. Wij zijn al met verschillende partijen in gesprek over de ontwikkeling van een branche-specifieke portal er zijn er dan ook van overtuigd dat het co-buying concept voor de zakelijke markt een succes gaat worden", aldus Menno de Jong, CEO van Clockwork.

Het voornaamste voordeel van het inzetten van de co-buy applicatie is natuurlijk de kostenreductie die ontstaat door de betere onderhandelingspositie tegenover leveranciers. Daarnaast wordt het inkoopproces gestandaardiseerd en kan een afnemer terugvallen op de expertise van de organisatie die de inkoop, logistiek en juridische zaken voor zijn rekening neemt. Clockwork is op dit moment in gesprek met verschillende inkooporganisaties die deze rol op zich kunnen nemen. Brancheverenigingen kunnen deze rol natuurlijk ook prima zelf vervullen.

Op dit moment adviseert Clockwork brancheverenigingen al als het gaat om content-management systemen, branche-specifieke zoekmachines en virtual communities.

Over Clockwork
Clockwork, een 'Total Solution Provider' op het gebied van e-business oplossingen, is in 1996 opgericht door drie ondernemende afgestudeerde economen. Clockwork opende als eerste in Nederland een warenhuis op Internet: Shop.nl. Inmiddels is dit initiatief diverse malen onderscheiden en heeft Clockwork voor diverse opdrachtgevers - onder andere KLM, Ajax, Zilveren Kruis, Mars en Porsche - zeer succesvolle projecten afgerond. Clockwork is een constante 'innovator'; naast Shop.nl had Clockwork de wereldwijde primeur van de live agent en was Clockwork als eerste Nederlandse onderneming in staat om ook mobiele e-business oplossingen te leveren. Voor de Scaramea groep is Clockwork consultant en realisator van NokNok.nl (tegenwoordig WISH/NOKNOK) en MrFinch.nl geweest.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Dennis Doodeman
E-mail: (dennisd@text100.nl)

Of u kunt de website van Clockwork bezoeken: www.clockwork.nl.